Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Jeg har ikke søkt om noe. Har begynt permisjonen nå. Må alle søke?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Viss du har permisjon skal du vel ha foreldrepenger? da må du søke senest 3 mnd etter datoen kravet gjelder for, altså fra perm begynner og innen det har godt 3 mnd. Da får du etterbetalt, foreldrepenger kommer ikke automatisk, det må søkes om. Det gjelder også fødselspenger. Gå inn på nav.no for mer info
ennaH Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Dersom du har rett til fødselspenger, er det jo fryktelig dumt ikke å søke. Da får du ingen penger, selv om du har rett til det. Har du ikke rett til fødselspenger, kan du få engangsstønad ved å søke Nav. Og ekstra penger sier vel ingen nei til? Sjekk Navs nettsider www.nav.no for rettigheter og plikter når det gjelder fødselspenger og engangsstønad.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Hei. hvis du har jobbet 6 av de 10 siste mnd har du opparbeidet deg rett til penger i permisjonen. (fødselspenger). 54 uker med 80 % eller 44 tror jeg det er med 100% lønn. Ellers har du krav på engangsstønad, det har alle hvis du ikke har vært i jobb. Det er et engangsbeløp på litt over 30.000 tror jeg. Du må jo søke, for noe har du jo rett på. Gå inn på nav.no der ligger det søknadskjema. Eller ta kontakt med de så du får hjelp. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Ok, da gjelder ikke dette meg. Jeg har fast jobb og har hatt det i 8 år. Lurte på om dette var noe nytt nå. HI
Raych Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Du må søke om du har fast jobb ja:) Dette er ikke en automatisk ytelse som bare kommer. Stikk innom NAV og hent søknadsskjema, eller gå inn på NAV.no og skriv ut et så snart som mulig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå