papoyo Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Har bestilt ferieleilighet, og så står det en del ting vi må huske å ta med selv, blant annet: karklude og viskestykker. Hva i all verden betyr det da?
BettyBoob Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 HAHA! det hadde jeg aldri funnet av selv iallfall! Dansk er et sprøtt språk kos dere på ferie med kjøkkenhåndkle ! hihi
nickoline og supermann Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 vASKE KLUTER OG GLASSHÅNDKLÆR BETYR DET:) HELT SIKKERT. ORD VI BRUKER MYE HJEMME DA JEG HAR DANSK SAMBO.
papoyo Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2007 Ok, takk for det. Karklude kunne jeg kanskje gjettet meg til, men viskestykke var da helt merkelig. Tenkte på viskelær jeg, men forstod jo at det ikke var det. hehe.... :-) Men det var en ting til, i leiligheten er det emhætte. Hva kan nå det være da?
nickoline og supermann Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Det er vel en sånn avtrekksvifte over komfyr det. Heter vel det på norsk også***
nickoline og supermann Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Hvis du bytter ut b,d g med p, t, k og en æ med e en gang i blant så får du ofte et norsk ord:)
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 det kommer jeg desverre ikke på hva betyr... ( er halvtdansk skjønner du), men det står stille.. har dte på tungen da.... hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå