Gå til innhold

Støtter dere noen organisasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt stoppet en del ganger i det siste i byen av folk som skal ha meg til å støtte Redd Barna. Første gangen syntes jeg det var greit å høre hva hun hadde å si, men da det kom fram at de skulle ha et fast trekk på 250 kr i mnd så sa at jeg at det kunne jeg ikke prioritere.

Har det trangt nok som det er, så vil ikke ha det hengende over meg at de skal trekke det beløpet hver mnd. Jeg sa at jeg heller kunne gi et lavere beløp, men de sa at det gikk ikke for det var det som var satt opp. Jaja, jeg takket nei, men hun kunne ikke skjønne hvordan jeg hadde samvittighet til å ikke hjelpe disse barna.

Jeg støtte luftambulansen med 500kr i året å jeg syns det holder for meg nå foreløbig, pluss at jeg gir alltid når det kommer bøssebærere.

Hadde tenkt til at når vesla ble litt eldre så skulle hun ha et fadderbarn som vi kunne sende penger til, sånn at det ble litt mer personlig enn å sende penger til en organisasjon.

Når jeg sa jeg støttet Luftambulansen så begynte han ene fyren å le å sa: ja det er vel bare en gang i året det, er ikke så mye penger det da.

Fikk litt dårlig samvittighet når hun la ut om alle barna som trengte å gå på skole å at jeg burde hjelpe de med det. Men bare måten hun oppførte seg når jeg sa at det ikke passet å melde meg inn nå, var ikke så hyggelig. Lurer på om hun selv støtter de hver mnd, å om hun ville ha meg som medlem sånn at flere barn fikk hjelp, eller bare fordi hun ville ha bonusen sin.

Nei off vet ikke jeg... syns bare de presser så fælt. De må jo godta ett nei, kan jo ikke støtte alt og alle heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg støtter redd barna og hjertesaken. Er nok for min del. Og så støtter jeg selvsagt Martins bankkonto ;)

Hvis jeg ikke er intressert i å betale noe sier jeg nei takk og går videre.

Skrevet

Pyton med sånne som presser ja.

Jeg støtter Kirkens Nødhjelp en gang i mnd, 90 kr. Og foreningen for hjertesyke barn innimellom. Og kreftsaken, når det måtte dukke opp.

Skrevet

Er Plan fadder, Redd Barna fadder, støtter luftambulansen, leger uten grenser og barnerett.

Skrevet

Jeg støtter Redd Barna med 225 kr mnd. Det jeg fikk fortalt da jeg ble stoppet av dem er at det første avdraget var på 225 kr. Etter det var betalt så kunne jeg enten si opp eller så kunne jeg velge et lavere beløp.

Også støtter jeg Foreningen for Hjertesyke Barn. Betaler ikke hver mnd da, men betaler kontigenten og en og annen frivillig regning + at jeg kjøper kalenderpakken deres hvert år:-)

Skrevet

Ja kanskje best det. Men tenkte jeg ville høre hva hun hadde å si først.

Syns det stakk litt i hjertet mitt når hun sa: ja ser du har et barn selv, da er du vel interessert i å støtte de barna som faktisk bor på gata å har verken mat eller drikke, mens barna her i Norge har mer enn de trenger.

Følte egentlig at hun mente at jeg heller burde bruke penger på de barna enn mitt eget. Men burde egentlig ikke ha dårlig samvittighet for har ikke råd til å skjemme bort jenta mi. Hun får det hun trenger å thats it. Blir hun skjemt bort så er det enten typen min eller mammaen min som kjøper litt leker eller ekstra klær til henne.

Men hun har jo alt hun trenger da, men ikke i overflod.

Kan jeg spørre om hvilket beløp du støtter Redd Barna med? Syntes 250kr i var ganske mye jeg da. Hadde sett for meg noe rundt 50-100kr.

Skrevet

Jeg er planfadder

Skrevet

Det er på 225 kr i mnd. Det er bare noen få flasker cola, litt sjokolade og ett par øl. Så det tar jeg meg råd til :)

Skrevet

støtter barnerett og har fadderbarn gjennom strømmestiftelsen.. pluss andre ting sånn innimellom. koster 200kr i måneden og det syns jeg ikke er mye..men kommer selfølgelig ann på hva man har råd til..

var noen som kom bort til meg for noen år tilbake.. kanskje redd barna.. men er ikke sikker.. de var også ganske frekke og jeg hadde rett og slett ikke råd til det. jeg var student og det var før jeg fikk barn. skulle gjerne støttet.. men noen ganger har man bare ikke mulighet og det bør de akseptere.. ikke gi dårlig samvittighet til folk!! kan lure på det du sier ja.. om de støtter selv osv....!!

Skrevet

Jeg støtter kreftforeningen hver gang jeg blir spurt om å gjør dette, men ingen andre. Ble oppringt av LHL eller noe slikt en gnag å dama pratet om det med hjerteproblem og at alle trenger hjertet sitt for å leve og det trengs til så mye annet, også spurte hun om jeg ikke skulle bruke hjertet mitt den dagen og støtte de med 250 kr. Jeg syns den måten var råtten for det er å spille kraftig på samvittigheten etter min mening. Sa blankt nei og da sa damen "ja, ja enkelte er hjerteløse"!!!!!!! Dette er bare råtten spør du meg.

Skrevet

200 kr til fadderbarn altså...

Skrevet

Æsj jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet nå :( følte meg skikkelig gnien. Poenget var bare at jeg ikke ville melde meg inn for jeg følte jeg ble så pressa.

Så jeg gikk inn på planfadder å meldte meg inn for å få et fadderbarn.

Du har helt rett, det er bare noen flasker cola og snop.

Offf skamme seg.. jaja

Skrevet

Kattens Vern og Dyrebeskyttelsen.

I tilfelle noen lurer, så sitter jeg nå med en katt over laptop'en;-)

Skrevet

Vi er Planfadder.

Syns alle i Norge burde ha seg et fadderbarn, det er bare 200,- kroner måneden, for å gi et barn en bedre hverdag og et håp for fremtiden.

Alle i Norge har råd til det, er min mening.....

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Jeg kunne virke litt gnien ja :( Men liker ikke å bli pressa til noe. Som jeg skrev lenger oppe gikk jeg inn å meldte meg i planfadder nå rett etter jeg fikk svar fra dere, så 240kr i mnd må jeg kunne avse, helt klart.

Ser jo at mange her er flinke å støtter mange organisjoner. 240kr skal jeg ta meg råd til ja. Bare å droppe mcern en gang+ noen colaer i uka.

Er helt klart verdt det. Mens syns det er bedre å gjøre det av egen fri vilje enn at folk skal prakke det på deg, bare følte det sånn når de folka stoppa meg.

Skrevet

hehe mente ikke å få deg til å skamme deg da, var bare den tankegangen jeg hadde :D

Skrevet

Var ikke retta mot deg, Charlie, var ment som en oppfordring til oss alle :)

Og jeg er helt enig med deg, jeg liker heller ikke å bli "pressa" til noe, da får jeg klørne ut og blir negativ med en gang.

Skrevet

Amnesty!

MEd mobilen.. Koster meg ca 12 kr i mnd eller noe..

Ellers gir jeg innimellom til de med bøsser..

Kjøper meg noe klær der pengene går til dyra`s rettigheter..

Skrevet

Nei jeg skjønte det hehe...mente ikke at jeg følte at du mente det..hehe..Men jeg tenkte litt lengre etter hva folk sa her :)

Skrevet

Nei tok det ikke negativt da :) Men er enig med deg, å det gikk opp for meg at jeg ikke kan la være å gi fordi jeg følte meg pressa av noen "selgere". Bare følte at eneste grunnen til at de ville ha meg som medlem var fordi de ville ha bonusen sin. Derfor gikk jeg heller inn på¨planfadder av egen vilje. Føles mye bedre å ville det selv, enn å si ja til fremmede fodri man ikke tør å si nei.

Skrevet

jeg gir fast 150 kr til Kreftforeningen og 200 kr til Redd Barna i mnd.

Barna mine har hvert sitt fadderbarn også, og da går 200 kr av hver sin barnetrygd hver mnd.

Skrevet

Man kan ikke støtte alle så det nytter ikke å ha dårlig samvete. Jeg støtter Amnesty International og har et fadderbarn i SOS barnebye. Ellers støtter jeg kun lokale lottsalg og tv aksjonen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...