Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 33 uker og 6 dager på vei. PÅ kontroll hos legen på onsdag (i går) var SF målet bare 28 cm. Legen mente det ikke var noe galt, og at det kunne være at babyen bare lå litt dypt i bekkenet feks (selv om magen ikke har sunket). Er det noen andre som har så lavt SF mål?

Skal til jordmor om 2 uker, og hvis ikke jeg da fremdeles er liten ville de sjekke det videre sa hun. Ellers er babyen veldig aktiv og det er ingenting som skulle tilsi at noe er galt. Er i super form.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var hs jm selv i dag og hadde litt lavt mål i forhold til hva jeg har hatt.. fikk beskjed om å komme tilbake neste uke bare for å måle. at vis jeg merket mindre liv så måtte jeg ta kontakt med føden...

sa det ikke var noe å bekymre seg for..

Skrevet

jeg hadde SF må på 28 i uke 32 + 4. Har vært på flere ultralyder pga avflatende SF mål og tilsynelatende liten mage, men den lille har det helt fint. Er litt mindre enn gjennomsnittet, men følger sin kurve og det at han er aktiv er et godt tegn. Det er ikke kjekt å ikke vite... men dersom legen eller jordmor hadde vært redd for at det var noe gale, hadde de nok sendt deg på ultralyd. MEn jeg synes at du godt kan be om en ultralyd for vekstestimering dersom du bekymrer deg unødig masse.. kan fort bli 2 lange uker for deg når du ikke vet...

Men, som du sier, masse liv er et godt tegn.. og magens størrelse gjenspeiler ikke alltid hva som er inni....

jeg er nå 35 uker og fikk estimert baby til 2400 i går, han kommer til å bli 3500.... så selvom ALLe sier jeg har liten mage, er gutten stor nok, og har det helt flott....

Gjest Ut på tur
Skrevet

Var hos legen sist uke (uke 30) han har ikke skrevet ned SF målet mitt... er ikke det egentlig litt viktig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...