Gå til innhold

Noen som har litt peiling på valutakurser og sånt ?

Anbefalte innlegg

Gjest otilie79;)
Skrevet

Plei å følg litt med på kordan d går med de forskjellige kursene, og har sett at svenskekrona steig ei stund, var vel oppi 89 tror jeg, før den begynte å synke igjen, og er vel nå nede i 86.

Siden vi skal på ferie til sverige om en mnds tid, lurer jeg litt på om det kansje er lurt å veksle valutaen nå mens den er lav, eller vil svenskekrona holde seg lav?

Noen som har peiling/tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig pleier jeg å bruke visa-kortet når vi er der borte, uansett hvordan kursene stiger/synker. Jeg er dårlig på valuta-kurser, hehe!!

Så lenge den holder seg under norske-krona vår er det greit for meg, hehe!!

Gjest otilie79;)
Skrevet

Hehe, ja enklest å gjøre det sånt, men det blir jo veldig dyrt også da, for det er veldig mye gebyrer når man bruker visa kortet i utlandet.

Skrevet

forskjellen er jo såpass liten at du må handle stort for at kursendring skal utgjøre noe særlig. husk at bankene også tar et gebyr.

handler alltid med kort jeg i sverige. har svigerfamilie der så er der relativt ofte.

Gjest otilie79;)
Skrevet

Ja, det er sant. Men tar de ikke mere i gebyr pr varekjøp? Pr gang du bruker kortet?

Skrevet

Skaff deg et kort som er gratis å bruke!

Gjest otilie79;)
Skrevet

Har faktisk tenkt litt på å bytte til gebyrfri bank, men så langt har det bare blitt med tanken:o)

Skrevet

jeg pleier å ta ut ett stort beløp fra minibank en gang jeg når jeg kommer til det landet jeg skal til (hvis det er sverige/danmark hvertfall...) Om det er smart eller ikke det var jo en annen ting..hehe.. men slipper hvertfall få gebyr på handling med kort maaaange ganger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...