Gå til innhold

Til alle dere som er her for første gang..... :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hurra for den voksende magen!

Jeg er på vei m min nummer to og skal si det er forskjell fra forrige gang!!

Magen sittes på og krabbes over av min sønn på 1 1/2 år. Jeg bærer og gjør ting jeg gjorde før jeg ble gravid. Lese om magen og barnet, som jeg gjorde masse første gangen, har jeg nesten ikke gjort.

Men d var egentllig ikke d jeg ville si.

Vær så snill og ikke hør på alt her inne! Stol på dere selv og kroppen deres.

Jeg tok opp et tema her første gangen om å legge lillegutt på eget rom når han var 3 mnd. Jeg ble HUDFLETTA! For en dårlig mor jeg ville bli. Er utdannet førskolelærer og stoler godt på meg selv, så jeg la poden på eget rom. Han har stortrivdes fra natt en! Han er alltid lett å legge og koser seg så i senga.

Stol på dere selv og kos dere masse!

Klem fra oss alle! :-) Og ha en riktig god sommer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker dette forumet bare for å se om jeg kjenner meg igjen i noen få ting, tror ikke på ALT folk skriver og gjør uansett som jeg vil:P

Er enig med deg, man bør ta til seg råd, men man MÅ ikke høre på alt folk sier!!

Skrevet

Generelt sett syns jeg folk skal følge sine egne instinkter. Men samtidig er det viktig å være oppdatert på hvordan man bør takle ting. Vi mødre (det er vel flest damer her? :)) vet ikke alt bare fordi vi har født/skal føde en unge.

Jeg har tro på å vite mest mulig, og så ta avgjørelser basert på det jeg leser (jeg leser bøker og innlegg i aviser, både av lekfolk og av pedagoger), erfaringer venner/familie har gjort og erfaringer jeg selv gjør meg underveis.

Jeg vet for eksempel ikke når vår baby skal flyttes inn på eget soverom. Kanskje skjer det etter noen få uker. Kanskje skjer det etter tre år. Jeg vet rett og slett ikke! Men siden både pedagoger og lekfolk er veldig uenige på dette punktet, så vil jeg se ting an og finne ut hva som passer best for oss og vår baby.

Selvsagt kan BIM-ere si hva de vil om flytting til eget soverom eller ei. Det vil til slutt være min og pappa'n til babyen sin avgjørelse.

Og slik bør det være for alle. :)

Skrevet

Vår kommer til å ligge på eget rom fra dag en, og heller en av oss som midlertidig sover der om vi føler behov. Dette fordi vi har katter som går inn og ut av vårt soverom og vi ikke ønsker å endre "normallivet" for dem i stor grad. Dermed er det tryggere for babyen å sove på eget rom, hvor kattene aldri har fått lov å være.

Ellers tar jeg det meste her inne med en klype salt, men interessant å lese hvor forskjellig svangerskap kan være og plukker stadig opp ting som jeg kan ta med videre. Liker å spe erfaringer på fakta for å få et bedre bilde av ting, og så er det mange gode råd å hente her.

Skrevet

hehe ja har merka de er litt vell hormonelle her inne...

er jo bra det å legge barnetpå eget rom i dn alderen....de som drøyer alt som får problemer med stridige barn som må ha alt sånt og sånt for å sove osv.... ha en go sommer dere og :-)!!

Skrevet

Dette er det altså delte meninger om. Noen mener at barn som sover på samme rom som foreldrene blir mer trygge på seg selv. Dermed vil de ikke ha problemer med å sove på eget rom senere. Så dette er ikke svart-hvitt. :)

Jeg skulle gjerne sett en (troverdig) undersøkelse på dette, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...