Gjest Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Har en gutt på 11 mnd og nå har jeg tenkt å kutte ut amminga. Vet at en bør vente med kumelk til de er 1 år, men synes det er litt unødvendig å gi ham mme når jeg aldri har gitt ham det tidligere. Tenkte å gi ham litt vanlig lettmelk på kopp til lunsjen og kanskje til litt frukt/mellommåltid på dagen og fortsette litt til med amming morgen og kveld som en overgangsperiode før jeg kutter ut helt. Er dette dumt, eller bør han få lettmelka oppvarmet på flaske??
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Ikke gi ham melk. han kan få en skikkelig reaksjon. Snakk med helsesøster
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Nevnte at jeg hadde planer om å slutte med amminga snart da jeg var på 9 mnd kontrollen, men det eneste hs svarte var at jeg brude vente med vanlig melk til han var 1 år. Det er vel det de må si "etter boka"...
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Du kan begynne å gi han bittesmå mengder, litt en dag, litt neste dag, gradvis og sakte opptrapping. Får han noe som helst reaksjoner, kutter du bare ut...
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Vann den ut og gjerne varm den opp, så ser du hvordan magen hans tar det. Greit å begynne forsiktig.
3b@rnsmor-30* Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 gutten begynte med tilvenning av vanlig kulmelk da de var 11 mnd.. pga barnehage. gikk helt fint det. på mange barn er det for tidlig å begynne med kumelk når de er 12 mnd også.. du merker fort om han får vondt i magen, og da er det bare å stoppe.. yngste vår begynte med kumelk da hun var 12 mnd og hadde ekstreme magesmerter om natta med en gang.. vi måtte da vente en mnd til, og da gikk det helt fint... og hun fikk kun mme de siste mnd før kummelka.
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Ok, det var godt å høre at det ikke blir helt galt å begynne så smått før han er 12 mnd, da... Takker igjen for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå