Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er noen dager siden siste oppdatering fra meg. Heldigvis har formen begynt å rette seg. Før denne uka hadde det gått en drøy uke uten at jeg kastet opp. Denne uka har jeg dessverre måttet strekke strikken litt langt. Prøver å bli spesialist, noe som innebærer kursing. Denne uka var det fire dager kurs fra 9 til 17 med obligatorisk fremmøte hele dagen. Hvis jeg hadde utsatt det, ville det tatt lang tid før jeg kunne ta det igjen. Det betyr at det igjen har vært kvelder hengende over do... Jeg hadde tenkt at jeg kanskje kunne jobbe fullt igjen snart, men har skjønt at det ikke er realistisk ennå.

Ellers er magen på full fart utover. Vet ikke om det er fordi jeg er så lav at babyen må fremover i stedet for å vokse langs kroppen min, men det er i hvert fall sånn at magen fort ser stor ut når jeg er gravid. Folk har begynt å spørre uten at jeg har sagt noe og det er hyggelig å kunne glede seg over at noe skjer.

Jeg tror så godt som alle spør om vi gjerne vil ha en jente denne gangen. Det synes jeg er rart. For det første er det rart at det liksom skal være en universell regel at alle ønsker seg barn av begge kjønn og for det andre er det rart at jeg skulle dele med alle at en gutt liksom er mindre velkommen. Hva tenker dere andre? Vil "alle" ha begge kjønn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg var ikke der at jeg ville ha jente fordi om jeg hadde 2 gutter fra før.

Har 2 flotte, greie gutter fra før og kunne gjerne hatt bare gutter. Veldig mye mindre komplisert enn jentene i familien forøvrig...

Jeg trives godt som guttemamma, men var selvfølgelig veldig glad også for jentene. Nå har jeg to av hver, og synes fremdeles så langt at guttene har vært "enklest".

Men det er jo stas med små jenter også:-) Fine kjoler og søte smykker.

Jeg har ihvertfall aldri skjønt noe av "en av hver" greien..

Skrevet

Må si du er tøff, Maud!!! Håper kvalmen blir bedre snart :)

Jeg kunne godt ha tenkt meg en av hver eller to av hver for den sakens skyld. Tror nok Karopappa kunne ønsket seg en liten junior av seg selv, men han sier det aldri rett ut. Ja ja, nå blir det bare ei lita snuppe her i huset og vi er glad for at det ble akkurat henne!! Men ja, jeg har hørt det samme mange ganger, Maud :)

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg hadde veldig lyst på en jente etter 2 gutter. Kanskje ikke fordi det måtte være en av hver, eller to av hver, men likte ideen om små rosa kjoler og pynt og stasj:o))

Men har jo etterhvert oppdaget at jeg kanskje alt i alt trives best som guttemamma, godt er det når jeg endte på 3 guter og en jente:o)) Misforstå meg ikke, jeg elsker alle barna mine over alt på jord, men ser at mye er lettere med gutter, jeg blir veldig fort sjarmert av guttene.

Vet ikke helt, men har i alle fall helt slutta med å si til folk at nå venter du vel på jenta om de har gutt, og omvendt.

Uansett så får du ha lykke til:o))

Håper formen bedrer seg!!

Skrevet

Så godt at formen er noe bedre,får håpe det gir seg helt snart!

Må innrømme at da jeg ventet førstemann for 15 år siden, ønsket jeg meg veeeldig en lita jente. Selvfølgelig hadde en gutt vært like velkommen,men jeg fikk ønsket mitt. Da jeg ble gravid sist,mot absolutt alle odds(kunne ikke få flere...sa ekspertene ;) sa nesten alle venner og kjente.. "du vil vel gjerne ha gutt nå da,så har du en av hver" Kjente det samme du føler på,at det er vel akkurat det samme hva jeg får. En så ønsket og uventet gave, bare det å kunne få lov til å oppleve dette igjen,da spiller det ingen rolle hva det blir. Det ble en skjønn liten gutt,og ja det er klart morsomt å få oppleve å være guttemamma også.Søsteren min har 2 gutter,og passer henne,hun sier hun er en guttemamma...men innerst inne synes hun det hadde vært stas å få en jente om det blir flere. Storebror har 3 jenter og synes det er såååå tøft med nevøer...hehe..han blir litt frustrert av alle de bittesmå rosa plastleker,og spenner,strikker,dill og dall ;)

Lykke til videre,og det som er helt sikkert...er at du kommer til å få enten ei lita jente eller en liten gutt :))))

Skrevet

Maud!

må passe på at du får nok hvile. Stress forsterker kvalmen!! Husk å ta pauser, spise litt og tenke at du er gravid!!!

Jeg får si som sønnen til ei venninne... Håper det blir en baby og ikke en hund:) Vi har vel alle våre ønsker, men begge kjønn er like kjærkomne skulle jeg tro.

Husk å være snill mot deg selv klem

Skrevet

Hei Maud, så godt å høre fra deg igjen! Du er flink som står på til kvalmen tar deg, og det står det respekt av, men jeg håper du lander snart og gir rom for ro og avslapning!

Når det gjelder å ønske seg det ene eller det andre så var jeg virresara så det holdt, men til syvende og sist endte hvert ønske i at det skulle bli et barn, og det ble det... begge gangene.

:-)

Skrevet

Bra at formen er litt bedre. Enig med de andre her at du er tøff som går på med spesialisering oppi det hele.

Ja, er det ikke rart at folk er så opptatt av kjønn når man er gravid og bare har det ene slaget fra før. SÅ er det på en måte tabu å kringkaste at man går for ett kjønn.

Her har vi jenter i alle årstider og størrelser:-) Men fra jeg gikk gravid med nr 2. har i grunnen kommentaren til magen vært: "Er det gutten som kommer nå da?".

Vi lo godt både jeg og mannen min da den siste jenta kom. Tror omgivelsene ofte er mer opptatt av at man "bare" har et kjønn, enn hva man er selv. Har aldri hatt noe sterkt ønske om at det måtte bli en gutt når jeg har gått gravid fordi jeg har jenter fra før. Selvsagt hadde vi blitt like glad for en gutt som for en jente!

Mange sier stakkars om min mann, som må leve med alle de jentene. Det er ikke spesielt morsomt å høre lengre.. litt brukt opp som spøk overfor oss.

Synes også det er litt rart at andre mødre med sønner forteller meg om hvor utrolig bra det var for mennene deres å få sønner, som om døtre ikke er godt nok. Kanskje de mener at vi bør få barn helt til vi får en gutt:-)

Skrevet

du er bare knall tøff du maud =)

håper du ikke tøyer strikken så mye mer nå.ta det med ro,og kos deg.

jeg fikk aldri spørsmål nå sist.hadde 3 jenter og en gutt fra før.jeg ønska gutt.ikke fordi jeg kun hadde en,men fordi jeg ville oppkalle pappa som jeg var fryktelig glad i..dessuten,så var det kun min fam som gleda seg med oss.var ikke så populært at jeg ble gravid igjen mente man her..

håper magen din snart lar deg beholde maten hele dagen ;o)

klem

Skrevet

SÅ bra at du er bedre =)

Jeg har en gutt og en jente, men har aldri tenkt at det er det som er mest optimalt. Hadde jeg hatt samme kjønn hadde det vært like fantastisk-

Det er jo dette nye vidunderet som kommer til verden som er det store, samme om det er en gutt eller ei jente......

Lykke til videre i svangerskapet.

Skrevet

Hei du hyggelig å høre fra deg igjen :-) Jeg for min del var bare gla for at jeg fikk et barn ;-) men jeg tror det er vanlig med sånne spørsmål, folk tenker nok ikke så mye over det når de spør, tror ikke de mener at en gutt ikke er like velkommen. Jeg fikk også det spørsmålet når jeg gikk gravid med M(tenke seg til)

Og det om du skulle ha fått en jente denne gangen er det ingen garanti for hun du får lov til å dresse henne opp i søte små kjoler, pynte håret hennes osv, trust me :-) M blir helt karkilsk når jeg prøver å ta på henne kjole :-)

Gla for at du føler deg bedre, det er godt når magen begynner å stikke fram blir liksom mer virkelig. Lykke til med kursing og jobben for å bli spesialist (innen hva da forresten?)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...