Gå til innhold

Det å være alene og turnusarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser dere dette? Jeg har barnehage, så dagtid er jo greit. Men hva med kveldsvakter. Hittil har jeg fått hjelp av pappaen min. Det har pågått i to år nå og han vil ikke mer, og det forstår jeg.

Har søkt meg over på natt for å ha færre vakter jeg trenger barnevakt på, og bedre betalt.Men trenger jo likevel barnevakt de nettene jeg jobber. 2-3 netter i uka.Blir vel fryktelig dyrt med dagmamma om natten? Jeg har ikke råd til bil så må sykle eller gå til jobb (45-50 minutter), så tviler ejg har råd til noe særlig dagmamma. Da taper jeg jo mer penger enn ejg tjener på å jobbe natt

Andre som har en bra løsning på dette? Hadde jo vært fint om man kunne slå seg sammen to stykker å bytte på å ha barna feks, men er vel ikke så magne alenemødre som jobber natta....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heng en lapp opp på tavla en skole i nærheten av deg. Feks Førskolelærerhøgskolen/Sykepleierhøgskolen, og søk etter nattbarnevakt blandt de studentene. Det gjorde jeg:) Har en sykepleierstudent som sover hos oss, og passer dattera mi mens jeg går nattevaktene. Hun tjener seg litt ekstrapenger, og jeg er kjempefornøyd. ( Hun har vært student på arbeidsplassen min, så jeg visste litt fra før at hun var ok) Kjempe fin løsning på det problemet.

Skrevet

uff, jeg skjønner problemet ditt! løsningen for meg var at jeg var så sinnsykt heldig å få meg en dagstilling som sykepleier ved en privat klinikk.... Lykke til!!! hørtes ut som et bra forslag over her :)

Skrevet

Jeg løste poblemet ved å sette meg på skolebenken igjen. Vet ikke om jeg hadde fått det til selv jeg. Er utdanna omsorgsarbeider, og måtte ha jobba både kvelder og helger. Men man får til det man vil få til =)

Kansje du evt kan ha to arbeidsplasser og bare jobbe dagtid?

Tipset om en student som barnepasser på natten hørtes jo også bra ut. Det er noe jeg aldri har tenkt på selv.

Lykke til =)

Skrevet

Jeg var på NAV for å få hjelp til alle søknader og rettigheter tidligere, og hun jeg snakket med sa at det også var mulig med ekstra midler til å dekke utgifter i forbindelse med barnepass på ubekvemme tidspunkt pga jobb (jeg er sykepleier). For meg er ikke dette aktuelt enda, så har ikke sjekket så mye rundt det - men ta en telefon til din lokale NAV og be om en veiledningstime!

Kanskje du kan få dekket utgiftene til å ha en student hjemme hos deg når du jobber (for det var en kjempeide synes jeg!)

Skrevet

Det jeg ikke skjønner er at dersom man får barnepass på natten når man har nattevakter, hva har man da tenkt å gjøre på dagtid? La være å sove???? Tenkte også å satse på nattevakter helt til jeg "kom på" det... Umulig å få sove med små barn i huset! Kan self. kanskje kombineres med barnehageplass, men det blir jo veldig mye barnepassutgifter. Har aldri hørt at man får dekket mer enn 64% opp til en viss sum.

På meg blir det dagtid, eller halv stilling offshore (fra neste sommer).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...