arbeidsuhellet14.juli Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Vondt om et uvær. La tre fingre under ett steikebrett som holdt på å falle i gulvet. Og det var visst da nylig tatt ut av ovnen som holdt 250grader. Nå er et masse blemmer og vondt på tre fingre fra fingertuppen og helt til andre ledd. Satt med fingrene i vann i 3 timer....og ennå er det bankende vondt nesten 12 timer etter.... Har dere tips til hva jeg evt kan ha på for å lindre??? Har ikke aloe vera:(
Mynona Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Uffda, det er jo så vondt! Har du prøvd å ta et par paracet? Ellers er aloe det eneste jeg vet som hjelper.
BettyBoob Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 siden du har blemmer er det en 2 grads forbrenning. det beste hadde nok vært å dra på legevakten å få resept på paralgin forte evt. Antiseptisk krem er også viktig, for det blir fort infeksjon når det går hull på blemmene. bandasjer bør du også ha....og vitapan krem til etter at det har grodd ny hud. viktig å smøre for å hindre at huden "strammer" seg så du ikke får bøyd fingrene ordentlig. pjokken fikk 2 grads forbrenning da han var 10 mnd. var og sjekket og byttet bandasjer osv på legevakten 2 hver dag.
Tiddelidu Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Hmmm. Flamazine, men det er vel kanskje noe man ikke har i hus sånn uten videre. Samboer`n brant seg veldig en gang, og han sa at det burde være Flamazine i ethvert hus. (har ikke skaffa det selv enda.) Sorry liten hjelp..
Tiddelidu Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Ja kanskje de har Flamazine på legevakten?! Jeg ville ringt og hørt. De blemmene dine kommer til å være smertefulle en stund er jeg redd..
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2007 Huff...passer dårlig med både den jobben jeg har og at et er sommer og bading....får svømme med ene armen rett opp!!! Jeg har fenistil...det er mot solbrenning og stikk. En slags gel. Har hatt på det nå ettersom det er smertedempende også. Skal til legen imorgen med minstemann...tenkte å vise frem fingrene da. Er 5 mil til legevakt og lege og sykehus.
Beth84g Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Passe teit å ikke bruke grytelapper da. Herregud...
BettyBoob Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 hallo! "det var visst nylig tatt ut av ovnen"....var jo tydeligvis ikke klar over at det var brennhett da! gud bedre, er det noe vits å disse noen som har skadet seg?!?!?!?
suseduse Skrevet 14. juni 2007 #11 Skrevet 14. juni 2007 istedenfor iskaldt vann, ta de i lunka vann.. har hørt det skal funke! god bedring, er ekspert på å brenne meg selv jeg
BettyBoob Skrevet 14. juni 2007 #12 Skrevet 14. juni 2007 hehe, hadde du slengt på et smilefjes hadde jeg tatt den thihi!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå