Gå til innhold

Blodtype!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Driver å tar en del blodprøver for tiden pga at jeg har blodtype O rhesus negativ. Noen flere?

Er redd for at det skal skade ungen på en måte. Vet at det er Liten sannsynlighet ved førstegangsfødende, men er allikevel beskymret.

Skal ta ny blodprøve om 10 dager for å se om det dannes antisttoffer. Noen flere som gjør det samme?

Lurer litt på hvordan dere tar det? Føler meg ikke forstått av legen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også rh negativ, og har tatt den obligatoriske ekstra blodprøven i uke 32 for å se om kroppen danner antistoffer. Du sier du tar en del blodprøver pga dette? Hvorfor? Har verken lest eller fått beskjed om at det er mer enn en prøve, m evt oppfølging hvis de finner antistoffer. Hvofor føler du deg ikke forstått av legen?

Det er som du selv skriver veldig sjeldent rh negativ byr på noen problemer for mor og barn i dag.

Skrevet

Jeg er rh neg. tok blodprøve da jeg var ca 15 uker og en ny da jeg var 32 uker. man skal ta en siste når man er 36 uker. dette er for å følge det opp. men det er sjeldent det blir noe antistoffer når man er førstegangs. men de sjekker det jevnlig i sv-skapet slik at de fanger det opp DERSOM det skulle skje.

Og OM du skulle danne antistoffer så er legene såpass flinke til sånt idag så det trenger ikke være noe farlig i det hele tatt. =)

Skrevet

En del blodprøver var litt feil å si. Skrev visst litt fort =0)

Tar kun de prøvene man skal.

Vet at det skjeldent skjer noe, men tenker uansett noe på det. Blir skremt etter det jeg har lest, men det som står er skjeldne tilfeller.

Prøvde bare å prate med legen sist jeg var der for å fortelle om min bekymring, men det ble liksom bare feid under teppet. Vet at han vet masse om dette og at de er flinke med det de driver med. Jeg er ikke noen ekspert. Men ville bare bli hørt.

Vet at det vil gå bra, men har hatt det i bakhodet.

Ikke meningen å virke hysterisk eller noe =0)

Skrevet

Det gjør du ikke =)

Skrevet

Jeg har født 2 barn og venter nr tre nå denne mnd..alt har gått bra i mine svangerskap og hatt bra oppfølging:) Så det går nok bra skal du se;)

Skrevet

Takk for tilbakemeldingene.

Er godt å høre fra andre som har opplevd det før. Da føler jeg meg ikke alene =0) Lykke til med de kommende fødslene......

Skrevet

Eg e rh negativ også, og venter nitt andre barn nå:) Gikk kjempefint med første og det e ikke noe som tilsier at det ikke skal gå bra nå heller:) Har tatt alle de prøver eg skal, og alt står bra til:)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg er også rh negativ og har tatt alle blodprøver og alts tår bra til her også! Du er ikke alene om dette. Vi er bare av den litt skjeldne spesielle typen. hehe:)

Skrevet

Jeg er enda en som er rh negativ!! tatt den vanlige prøven i 32 og skal ta neste i 36.. mamma er negativ og har født tre uten problemer.. det eneste var at vi hadde antydning til gulsot alle sammen, noe som visst er vanlig... Er vel hvis man kanskje har hatt f.eks en abort uten å vite og uten å få sprøyte det kan skje noe... men da er de så flinke nå at de fikser det også! Finnes såklart skrekkhistorie.. har lest noen her inne bla. men de vil alltid finnes! Greit å være bvisst og forberedt er min filosofi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...