Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Har en sønn som blir 2 i oktober. Han har nå begynt å bite - når han blir sinna. setter tenna i hånden min og biter til... ikke noe behagelig, og får røde merker etter han. Har store problemer med hvordan jeg skal forholde meg til dette, har forsøkt alvorsprat, men han bare ler av meg. Må finne på noe annet, noe seriøst, som viser at dette ikke er akseptabelt! tips?
alvis Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Ja takk...tips mot biting....det trenger jeg også. Gutten min blir to om noen dager og han biter. Han biter når han er sint men også da han skal kose. Utroligt irriterende og ikke minst vondt. Føler jeg har prøvd alt men ingenting hjelper. Heldigvis har han ikke bitt noen andre barn i barnehagen eenå.
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 min og biter og jeg biter tilbake... sånn at han kan kjenne hvor vondt det er..... han bare lo når jeg prøvde å forklare hvor vondt det var og det ble bare morsommere hvis jeg sa au au...
Cat.68 Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Ja snuppa mi har også en lei tendens til å bite når hun blir sint. Hun blir 2 i sept. Jeg prøver i den månn det lar seg gjøre å nonsjalere henne helt og ikke gi noen reaksjon når hun biter. Det ser ut til å virke for det blir mer og mer sjeldent. Men jeg er ikke sikker enda.
Dronningen! Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Å bite barnet tilbake er IKKE den rette måten å gjøre det på, da vil de ikke forstå situasjonen. Da blir det bare en runddans hvor man ikke gir noe konstruktivt tilbake. Her kan dere lese mer ang biting http://www.barnehageforum.no/ekspertpanel_svar.asp?viewid=2&ekspertsvarID=145#145
Tigerlily -har jente&gutt Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Dersom han sitter på fanget ditt og plutselig biter, sier du "Nei, ikke bit" for deretter å sette ham ned på gulvet. Deretter kan du feks gå på kjøkkenet og vaske opp e.l. "Oppskriften" er altså å gi en kort og presis beskjed(uten for høy stemme.. høy stemme er morsomt), for deretter å ignorere/overse barnet. Tar barnet kontakt med deg igjen på en ok måte, skal du ikke lenger overse ham(fokuser på det positive). Å bite tilbake samtidig som du sier at det ikke er ok å bite, er tvetydig og utydelig for et lite barn. DU er rollemodellen - vis ham hvordan han skal omgås andre. Ikke gå ned på hans nivå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå