Amy85 Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Nå er jeg snart i 17.uke av svangerskapet, og løper på do hvert femte minutt (det er ikke tull engang!) Føler meg SKIKKELIG tissetrengt, også kommer det ut to dråper, og fem minutter etter er det på an igjen... Slik fortsetter det hele tiden. Gruer meg fælt til bryllupet mitt neste lørdag, er jo ikke SÅ enkelt å gå på do i en svær brudekjole, ihvertfall ikke hvert femte minutt... Har holdt på slik siden jeg ble gravid, og lurer på om det noen gang gir seg? Noen som har noen råd?
lillemor og lillebror Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 springer også på do hele tiden. Spesielt etter jeg har lagt meg. Det hender ofte at jeg må opp 2-3 ganger før jeg kan sove:( Men jeg lurer på om jeg kanskje skal dra å sjekke meg for urinveisinfeksjon....
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Ta en tur til legen og sjekk for urinveisinfeksjon. Jeg var der i dag, og hadde det. Ved siden av en soppinfeksjon - så jeg er skikklig fornøyd! :-(
Fløffy Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Stakkars deg, Anonym - det hørtes ikke kjekt ut. Jeg måtte tisse masse hele tiden i første trimester, men nå i andre har det blitt mye bedre. Kanskje det blir bedre etter hvert!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Sånn har jeg det også. Har aldri hatt festblære da, men dette er virkelig ille. Jeg er 24 uker nå. Kunne egentlig bare bodd på do:) Noen ganger hjelper det hvis jeg klarer å holde meg litt. Det er akkurat som det blir verre, hvis man først har begynt dostyret. Du kan jo prøve. Feks når du er hos frisøren før kirken at du holder en liten stund før du går på do. Ville vært det siste jeg gjorde før jeg dro fra frisøren. Kanskje unngå kaffe og te, for det virker vanndrivende. Bør jo få i deg nok drikke, men ville kanskje holdt igjen litt en sånn dag. Lykke til med bryllup
oktober2007 Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 At du springer på do hele tiden og får ut noen dråper høres ut som meg da jeg hadde urinveisinfeksjon. Ta deg en tur til legen - bedre å få sjekket det før det gåå utover nyrene dine etc... Selv springer jeg "ofte" på do nå i uke 24 - men dette er spesielt når babyen sparker på blæren min. Var til jordmor for 2 dager siden og fikk vite at jeg ikkje hadde ur.infeksjon iallfall. Noe jeg fikk i tips som kan forebygge urinveisinfeksjon, eventuelt roe det ned litt, er å drikke syrlige drikker. Vann med sitron i, appelsinjuice...og for all del ikkje sitte på kalde underlag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå