Gå til innhold

falsk papir

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjenner du noen som har byttet navn og fødselsdato,at han/hun kan søke asyl eller noe annet i norge.?og har dette gått bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette er skummelt.. en kamerat av kjæresten min søkte asyl med falsk id. Han er nå utestengt fra norge for 5 år... de er veldig strenge med dette! egentlig skulle han få lengre utestengelse også, men siden han er gift med ei norsk dame, så ble det "kun" fem år... lønner seg nok ikke å gjøre dette, siden konsekvensene kan bli så store!

Jeg kjenner også en annen som har brukt falsk id.. jeg tror han fremdeles sitter på asylmottak og venter.. så aner ikke hvordan det går med han.....

Skrevet

Det lønner seg ikke å bruke falsk ID, av de grunnene som kajakn nevner her. Det er sikkert en del asylsøkere (hvor mange vet jeg ikke) som har falsk ID. De fleste som kommer hit for å søke asyl kommer jo uten dokumenter på hvem de er.

Skrevet

hvordan fant dem ut at han hadde falsk papir?vet du det?

Skrevet

vet ikke hva vi skal gjøre da.han er utvist fra norge og schengen!!!vi tenkte at bytter id og flytter til andre land hvor han ikke har bodd før.sverige for eksempel.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan de fant det ut.. Men jeg kan jo spørre kona hans når hun er tilbake. Hun er og besøker han nå, og har vært der i over 1 mnd..

Men det er jo en grunn til at saker tar så lang tid. Det er jo masse de skal sjekke...

Er han utvist fra Schengen på livstid?

Skrevet

Men hvis han allerede har søkt og er utvist... har de ikke fingeravtrykkene hans da? I tillegg har de jo bilder av han med det navnet han nå bruker... Jeg skal ikke si jeg vet dette sikkert, men har de ikke en felles database i schengenlandene? det er jo f.eks slik at hvis man søker visum til et land, så må alle schengenlandene godkjenne dette... så kan de ikke da finne han der, siden han allerede er registrert der?

så det eneste jeg kan si er skummelt, skummelt..... kjæresten min har søkt om familiegjenforening, og jeg er såå glad at han aldri har gjort noe ulovlig slik at de iallfall ikke kan bruke det mot oss! og som jeg sa.. falsk id er noe de ser veldig strengt på! de vil jo prøve å unngå at kriminelle utlendinger kommer hit med falsk id, og får opphold her og dermed slipper straffen sin!

Skrevet

han har aldri gjort noe kriminelt,og han fikk ikke vite at han var utvist før vi giftet oss og søkte familieforening.han skulle reise 2 måned før han reiste.det er noe dritt!

Skrevet

det er riktig som kajakn sier, om han allerede har vert i et shengen land og søkt asyl har de fingeravrtykkene hans i databasen, så bare å oppgi annet navn og fødselsdato går nok ikke. det vil bli oppdaget. Det er også noe de er veldig strenge på, så om han prøver på det vil det bli enda vanskeligere for han å komme tilbake når utviselsesperioden hans er over.

en ting er å opgi fals identitet når en kommer første gang, det er det jo mange som gjør og kommer unna med (jeg kjenner en del av de) men å gjøre det når du kommer for andre gang er håpløst.

Skrevet

men tror dere at hans bilde er på data??

Skrevet

Så det han har gjort er å ikke reise tilbake når han skulle(som han ikke visste om), slik at han var her to måneder ulovlig?? Hvor lenge ble han utvist pga det da? Kan vel ikke være på livstid da? Om de ikke har bildet hans der, så har de vel fingeravtrykkene......

Skrevet

både bilde og fingeravtrykk ligger tilgjengelig i registeret, ja.

Skrevet

Mannen min hadde en annen identitet da jeg møtte han. Han har aldri holdt det skjult for meg. Det eneste han holdt skjult for meg var at han ikke hadde oppholdstillatelse og skulle sendes ut. Han dro til Sverige og søkte asyl på sitt opprinnelige navn og nasjonalitet, og var der lenge nok til at han kom tilbake på familiegjenforening. Det har aldri blitt oppdaget. Heldigvis !

Skrevet

han er utvist for alltid:( vi har advokat hjelp som har sendt brev til udi,vi fikk avslag etter første brevet.advokat skrev et brev til.ikke fått noe svar endå.

Skrevet

trodde det skulle mer alvorlige ting til for å bli utvist på livstid jeg..

får håpe dere lykkes med klagen til slutt!

Skrevet

ja det håper vi også.vi skal får barn snart også.verste er at han har ikke fått noe beskjed ang.utvisning.

Skrevet

han er ikke alene om det..

vi fikk heller aldri det utvisningsbrevet.. advokaten han hadde sier hun sendte det, men vi mottok det aldri..

Skrevet

Hvis du HI sender meg en pm så skal jeg svare dg der. Vil ikke svare her ;)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg vet om noen som kan hjelpe deg!!!

Ring 02800 og forklar situasjonen

Hilsen Onkel

• 6 måneder senere...
Skrevet

det går ikke bra hvis man blir opptaget:(

da får man avslag på asyl søknad og utvist fra norge..skjedd med min mann så det vet jeg.

men det er ikke uvanelig at det skjer! de fleste gjølr det.

• 1 år senere...
Skrevet

Men har det noe å si hvilket land mannen kommer fra??

• 3 måneder senere...
Skrevet

det samme er det med meg og samboer også!!

vi har tenkt på å gjøre det samme som dere og advokaten kom med det som et forslag men han ville ikke anbefale det..

for tenk om det blir oppdaget.. da har han ingen sjangs i havet til å få lovlig opphold her vel?

vet dere hvorfor det ikke ble oppdaget??

til noen som lurte:

når man først er registrert i norge så er man registrert ihele shcengen

Skrevet

min fikk også varig utvisning for det samme..

det er veldig strengt :o

advokaten sa det var for å sette ett eksempel til andre :/

IDIOTISK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...