Gå til innhold

Skyhøy hvilepuls??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i et par uker fått små episoder hvor jeg har følt at pulsen har blitt veldig kraftig og har følt uro i kroppen, blitt helt på tuppa kan man nesten kalle det. Det har kommet 1-2 ganger for dagen. Har ikke tenkt noe særlig over det, annet enn at det har vært skikkelig ubehagelig akkurat der og da.

I dag skulle jeg egentlig til legen pga det, tenkte jeg skulle få sjekket det, men har ikke kjent noe på et par dager så jeg avbestilte timen. Men i lunsjpausen kom det igjen, ble helt rar i kroppen. Når jeg kom tilbake til kontoret etter pausen, tenkte jeg at jeg skulle måle pulsen, bare for å se (har sånn co2 måler man setter på fingeren på legekontoret). Og da var hvilepulsen min på 140-150! Målte igjen etter noen minutter, og da var den gått ned til ca 90.

Noen flere som har opplevd dette? Ble litt bekymret når jeg så den pulsen.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du drukket nok? For det du beskriver der, får jeg hvis jeg ikke får i meg nok væske. Koffein fra brus/te/kaffe er med på å gi meg en slags panikkangst, hvis jeg har for lite annen væske i meg (vann). Får høy puls og blir "redd", føler uro i kroppen. Men dette går over så snart jeg får i meg nok vann. Kanskje det er en ubalanse i kroppen vår som utløser dette, og blir mer ekstremt siden vi er gravide og senitive?

Skrevet

Jeg prater ganske mye i telefonen på jobb, og blir tørr i munnen. Sitter hele tiden med vannflasken ved siden av meg, og jeg selv synes iallefall jeg drikker nok. Men det kan vel være at jeg ikke gjør det, at det skal mer til enn jeg tror. Skal prøve å drikke mer. Takk for tipset :)

Skrevet

Jeg har vært plaget av dette nesten hele svangerskapet. Jeg kjenner pulsen hele tiden og den er rundt 90 hele tiden. Men også langt over 100. Legen min sa at dette er vanlig. De kaller det hjertebank og at det kommer av det økende blodvolumet i kroppen vår når vi er gravide.Avotil så bruker jeg 1-2timer for å få roet ned når jeg skal sove og jeg må bygge opp hodeenden for å i det hele tatt få puste. Somme ganger så dunker det så mye i overkroppen at øynene går i takt med pulsen, de flytter på seg selv, tilside tilside, og kroppen rister også i takt, hehe. I dag har jeg en slik gørr dag igjen, jeg orker ikke noe og blir urolig i kroppen da jeg føler at jeg ikke får puste ordentlig pga det, men det er bare i peroider det er så ille da, men er der litt hele tiden liksom.

Du kan ta en tlf til legen din og forklare i morgen.

Men dette er min erfaring hvertfall:)

Skrevet

Jeg synes du skal gå til legen og få sjekket stoffskiftet ditt. Jeg hadde også puls som raste avgårde og hos meg var det ledsaget av mye hjertebank. En enkel blodprøve hos legen avslørte at jeg hadde for høyt stoffskifte. Jeg hadde gått med det lenge uten å skjønne hva det var, Til tider var det skikkelig ubehagelig, spesielt når jeg hadde lagt meg om kvelden. Har du andre symptomer som f. eks. at du går ned i vekt, er slapp eller har "stirrende øyne"?

Etter 1 år på medisiner ble jeg bra igjen og nå har stoffskiftet mitt vært normalt i 1 år. Ikke for å skremme, men man må jo holde alle muligheter åpne, spesielt når man vet at stoffskiftet gjerne endres når man er gravid.

Lykke til!

Mvh.

Skrevet

Takk for tipset. Legen min sa dette var helt normalt som det også sikkert kan være, men jeg får tinge på en blodprøve. Søstera mi har stoffskifteproblemer så får undersøke det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...