klar for #2 Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Vi skal ha dåpen nordpå, men er kalt inn til møte med presten her vi bor for dåpssamtale. Hva går denne samtalen utpå? Vi kan jo liksom ikke ønske salmer eller noe i og med at det ikke er i denne menigheten han skal døpes. Så hva skal vi snakke om? Liker å være litt forberedt jeg...
ditte&malusken&lillebror Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Vi var til dåpssamtale i en annen kirke enn der vi skal ha dåpen, og det var litt tullete. Presten snakket bare om sånn og sånn gjør vi det her og jeg vet ikke hvordan det blir der dere skal. Satt i en time og hørte om noen andres dåp, og i dag må jeg ringe der vi skal ha dåpen og spørre om de samme tingene en gang til. Det var jo ikke presten sin feil, men forstår ikke helt hvorfor man ikke kan ha dåpssamtalen i den kirken hvor dåpen skal holdes...
skilpaddemamma Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 vi har ikke døpt våre unger der vi bor, men har hatt samtale med presten i det kirkesognet vi tilhører. det har vært litt løst om hvorfor vi har valgt å døpe barnet, hvorfor vi har valgt de fadderene vi har valgt. presten har informert litt om tilbud til barn i kirkener. når det gjelder det praktiske er det lurt snakke med presten som skal ha gudstjenesten.
plass'n Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Nå har de fleste prester-kirkekontor mail-adresse, se på gulesider.no under "kirken"+ navnet på menigheten så kan dere sende spørsmål dit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå