Gå til innhold

Usa/Seattle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise med fly til usa med en gutt på 15 måneder.Skal ha eget sete. Lurte på om noen har tips når det gjelder aktiviteter til flyreisen, hva det kan være lurt å ha med til oppholdet og tips i forbindelse med tidsforskjell. Seattle ligger 9 timer etter oss. Når vi kommer fram er det kvelden igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi reiste til vestkysten av usa da han var 7mnd, så han var jo litt yngre da, men noen tips kan jeg kanskje bidra med (litt langt):

hvis du får plass på vanlig seterad er det ikke mye plass til aktiviteter der, så det er kanskje best å ta med noen bøker han liker eller noe som vil holde han i ro. Det er alltid noen steder i flyet hvor det er litt ekstra gulvplass, kanskje du kan ta han med dit så han får gått litt rundt.

På flyturen lot jeg han styre søvn som han ville. Vi kom frem på kvelden, la meg sammen med han første kvelden, og så var han inne i lokal tid neste dag syns jeg:-) Da fulgte jeg bare med de rutinene han hadde hjemmefra, gikk veldig fint det. (probl kommer når du returnerer til norge igjen, verre å reise hit i forhold til tidsforskjell. Jeg brukte vel 2 uker på å få han inn i norsk tid igjen.....litt sliten da ja).

Til flyturen: lurt å ha et sånt engangs stelleunderlag å legge han på hvis du skal stelle ombord, hvis ikke må han ligge rett på den nedfellbare platen på toalettet. Lurt med våtservietter eller sånn flaske med rene hender-lotion til deg selv, ikke alltid du får vasket hender. Av og til kaldt på flyet, så kan være lurt med en ekstra genser til han. Kan også være lurt å ta med noe mat til han, kan ta litt tid før dere får mat ombord.

Til oppholdet ville jeg tatt med noen norske bleier, min tålte ikke pampers eller huggies, de var for "parfymerte" så han fikk voldsomt utslett. Fant tilslutt seventh generation chlorine free diapers (kjøpte på babies r us) som han tålte, men i mellomtiden var det godt å ha noen norske liberobleier. Ellers ville jeg tatt med olje og såpe hvis han bruker det, syns det var vanskelig å finne noe jeg var sikker på var uten tilsetningsstoffer der.

Ville også tatt med noe paracet og nesedråper herfra, i tilfelle litt lett feber el tett nese. Ellers er det vel svært viktig å ha reiseforsikring når du reiser med liten en!!

God tur!!

Skrevet

Hei fikkmaibaby06,

Tusen takk for nyttige tips. Kjempeflott.

Vennlig hilsen Ennairam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...