bambi&bamse Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Hei! Er det noen her som vet noe angående testikkel kreft? Noen som har en mann som har opplevd det? Mannen min har fått beskjed om at han har svulst og vi er redde.... Synes det er en veldig stor påkjenning dette.... på forhånd takk. mvh
VinterSol+2 Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 en av mine brødre fikk denne beskjeden, men det viste seg at det var godartet og ikke noe å bekymre seg for.. det er jo en positiv tanke da, men desverre kan jeg ikke bidra med noe mer. hør med kreftforeningen, eller sjekk nettsidene deres. føler med dere, det er en vondt beskjed å få, men det trenger ikke bety at livet forandrer seg nevneverdig. vær flinke til å ta hverandres følelser og reaksjoner på alvor, og jeg håper dere blir godt fulgt opp av helsevesenet! lykke til!
yellowhåpefull Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Hei Ingen koselig beskjed å få...men hvis uhellet først er ute, så er dette en kreftform med megt gode overlevelsestall!! Jeg har ikke personlig erfaring med dette, men jobber med kreftsyke. Han vil mest sannsynligvis bli operert i den testiklen han har kreft i,videre behandling kommer ann på hva den operasjonen / prøvene viser. Vil anta at det ligger mye om denne kreftformen på nettet, så søk..:-) Lykke til!
bambi&bamse Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2007 Takk for det VinterSol&PrinsesseVilikke Har prøvd og lese litt på nettet om dette og har jo funnet endel... Vi fikk beskjeden for to dager siden så vi vet ikke hvilken dag det blir operasjon enda, men vi vet det blir i neste uke.... Håper bare dem ikke finner noe mere på MR...
bambi&bamse Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2007 Takk yellowhåpefull Ja jeg har lest at det er over 80% ods for og bli helt frisk og at det er ca 270 personer i norge som får det årlig. Er jo glad for at det "bare" er testikkelkreft når han alikevell skulle få noe.... Dem kommer til og skjære bort den ene testikkel og det er egentlig foreløbigt det eneste vi vet... Vi prøver og være positive....
Bruble Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Hei bambi&bamse I november skulle sambo inn på en UL kontroll av testiklene, en sjekk siden han hadde hovnet opp noen uker tidligere i forbindelse med en lungebetennelse. Ingen reknet med at noe skulle vises, men han som tok undersøkelsen fant en liten mørk flekk, og vi ble sporestreks sendt på sykehuset for videre undersøkelser... Legene klarte ikke helt å bli enige om det fortsatt var noe som hang igjen av betennelsen eller om det var en svulst, så sambo ble satt på en uke til med penicilling for så å inn på nye kontroller. De ble ikke noe klokere, og det endte med en operasjon. Vi ble jo forberedt på det værste, som å måtte inn til Oslo på Radimhospitalet for stråling osvosv.. Vi fikk svar etter en nervepirrende uke om at det var en godartet svulst. Du kan tro vi var lettet. Håper og krysser alt som krysses kan for at dere får en lignende opplevelse og får vite at alt er i orden!! Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå