Gå til innhold

Folk som sender syke unger i barnehagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva faen er poenget? Det er jo ikke rart unger blir ofte syke når de begynner i barnehage når foreldre er så egoistiske at de ikke kan holde ungene sine hjemme til de er friske! Ok, det går kanskje utover jobben og sånn å ha et sykt barn, men er det ditt barn, er det ditt ansvar. Smitter ditt barn de andre i barnehagen, blir det alle de andres foreldrenes problem også og det er ikke noe lettere for en å være hjemme med sykt barn enn en annen. Barn er jo som regel i barnehage fordi mamma og pappa jobber ikke sant. Og stakkars unger! Er man syk er det best å være hjemme og slappe av!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, sånt irriterer vettet av meg og!!!

Har kommet flere ganger med tulla i barnehagen og førskolelærerene må ringe for å få hjem noen av barna fordi de er syke. Rart ikke foreldrene ser det når førskolelærerene ser det med en gang foreldrene er ute av døra!

Skrevet

Den nye trenden er å pudre over eventuelle utbrudd av noe, for så å gjøre akkurat som man har lyst til................................

Skrevet

Jeg er helt enig. Syke unger har det best - og skal være - hjemme. Når det er sagt, så har det hendt et par ganger at jeg også har feilberegna, og at den syke ungen feilaktig ble betegna som "den sure ungen"...

Skrevet

Og i noen barenhager sender de ungene hjem med minste tegn til noe. Hallo, unger har snott under nesen, og det hender at de hoster uten at det er noe som skal gå som en farsott blandt alle ungene og holde tusenvis hjemme fra jobb i månedsvis.

Det hender at av og til er bleiene litt løsere enn vanlig, og de må ikke sendes hjem før det er diare. Ikke er hete utslag smittsom hjernehinnebetennelse heller.

Har opplevd at en må gå på legevakten og få friskmeldelse og beskjed til barnehagen om at det går an å ikke være fullt så forsiktig. Dette er noe ytt de har begynt med, og det er veldig uprofesjonelt. De må se på almenntilstanden til ungene og ikke ha full panikk for den minste smitte.

Skrevet

Jeg har erfart at legene vet mindre om epidemier enn de som jobber i barnehagen. For eksempel brannkopper. Legene sier ofte at så snart de er under behandling, kan de gå i barnehagen. Dette rådet har mange ganger ført til at mange i barnehagen har fått det, isteden for at man kunne stoppet ved en hvis dette barnet hadde fått vært hjemme da. Min erfaring er at de fleste foreldre er i stand til å bløffe seg til en ekstra dag i barnehagen når barnet er sykt. Utsagnet om at barnehagen er "for forsiktig" synes jeg er mer en bekreftelse på dette faktum.

Skrevet

Det er idiotisk argument. De aller, aller fleste sykdommer er MEST smittsomme i dagene før sykdommen bryter ut. Med andre ord er alle andre smittet allerede når sykdommen starter.

Selv sender jeg aldri unger med feber i barnehagen, men det er for ungens skyld, ikke for de i barnehagen.

Hvis barna har feber kvelden før, men er i fin form og feberfri neste morgen er det barnehagedag.

Skrevet

Jeg ser det står der, men det stemmer ikke. Ved ekstrem nærkontakt smitter det fremdeles. Det har jeg sett gang på gang. Spesielt hvis brannkoppene ikke har tørket inn. Da er man fremdeles smittsom.

Skrevet

Da er det bare en ting for gjennomtenkte voksne å gjøre:

* Ta på salve.

* Dekk til med plaster/kompress..

Hei tjo la hopp, rett i barnehagen!

PS: Lufting av brannkoppene kan man gjøre hjemme:o)

Skrevet

det er det vi prøver og forklare foreldrene til de syke barna hvær gang vi må jo ringe og be dem hente ungen for yke barn har ikke godt av å være i barnehagen, de trenger å slappe av uten en haug med andre rundt seg som herier.

så kan man også si det slik at dette gjør jo også at de anatte i barnehagen blir syke. og de flete barnehager etter ikke inn vikarer med det samme. det betyr at det er noen som går med underbemanning. og det klaager de amme foreldrene som sender yke barn i barnahagen på. eller så klager de på at man har mye vikarer.

jeg tenker ogå på det barnet som faktisk er ykt, ja ikke alle ykdommer er sånnn at de blir medtatte og slitne,men kroppen trenger likevel ro og er man yk trenger man mere omorg og når man har en hel barnegruppe om gir ca 4 barn pr voken ja da ier det eg elv at det blir begrenet hvor mye yke pleie det barnet får.

Skrevet

No offence, men er s-en din yk?......øøøøh Syk? ;-)

Skrevet

Belmina

Jeg tror det er noen som har stjålet S `ene dine!

:o)

Skrevet

det gjør ikke vi, ofte ringer vi ført etter et partimer for vi er ann ungen.

men om ungen er likblek og kater opp så er det dumt serlig de gangene jeg har kommet til å overhøre at mor ier at hn har kata opp litt i går kveld eller i dag morge men virker kvikk og hun måjobbe.

feber og her snakker jeg om feber da er det rett hjem.

når det gjelder barneykdommer har vi de veiledende råd som alle foreldre får ved bhg start som er de andbefalt fra lege.

snør og host er ikke sykt barn det er helt normalt.

Skrevet

jeg vet det det er en liten frøken som har spist her og det er en smule under s som jeg ikke får ut, så må trykke ganske hardt for at den skal komme frem. noe jeg glemmer sitter egentlig å prøver å rene her men herk.

Skrevet

Nehei??? Er det sant? Dersom ungen har utslett eller noe så har man på pudder for å dekke det??? Unnskyld meg, men sånne foreldre burde vel strengt tatt ikke hatt barn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...