Gå til innhold

har konstant vondt i korsryggen..i uke 32

Anbefalte innlegg

Skrevet

husker ikke om det er noe som følger med på denne tiden,er så lenge siden sist...er det flere som har det slik på denne tiden i svangerskapet?? er vondt hele tiden uansett hva jeg gjør,noen ganger stiger det litt opp i ryggen også men varer bare noen minutter...hatt det slik i ett par dager.. flere?? går det over,eller varer det til fødselen?? (er ikke kynnere tror jeg,for d har jeg også,men har ikke kjent de på den måten før)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du smerter i kun ryggen er sikkert årsaken at du er muligens trøtt i ryggen, men blir magen hard samtidig som du har vondt i ryggen kan det være modningsrier. Modningsrier trenger ikke å være smertefulle, ikke sikkert man tenker på at fødselen er i gang dersom dem ikke er smertefulle. Du bør uansett diskutere med jm dersom du er usikker eller om du er i tvil om at noe er på gang.....

Skrevet

Jeg har de samme smertene som du beskriver, og har hatt det i ca 5 uker. Går i 34. uke nå... På meg skyldes det muskelbetennelse i korsryggen og en nerve som ligger i klem. Muskelbetennelsen gir smertene i korsryggen, mens nerven er årsak til iling oppover i ryggen og nedover i det ene beinet.

Det er ikke sikkert at det er det samme som gjelder for deg, men jeg hadde tatt meg en tur til jordmor eller lege. Det var fysioterapeuten min som merket forskjell på muskulaturen i ryggen, og anbefalte meg fullstendig ro. Det hjelper noe, men for min del er nerven det største problemet. Jo større lillegutt blir, jo mer trykker det på nerven. På 5 uker har jeg gått fra å ha tidvise smerter til å nesten ikke klare å gå, nedsatt følelse i beinet og STORE nervesmerter (stikkinger) i hoften.

Muskulaturen i ryggen blir veldig strukket når man går gravid, derfor anbefales det at man tar en strekk ell to i løpet av dagen. Legg deg på siden, med en pute under magen. Da "henger" ikke magen over på siden, og drar med seg musklene. Jo lengre ut i sv.skapet du kommer, og jo større ungen blir, verre blir det! Ikke krum ryggen, senk skuldrene og ta deg en strekk på sofaen når du føler for det ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...