Dotten Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 .... enkeltnavn på en og dobbeltnavn på den andre....? Vi har bare ei snuppe og hun har dobbeltnavn. Om vi får en nr. 2 og det blir gutt, får han mest sannsynlig kun ett navn, blir det ei jente, blir det nok dobbeltnavn igjen....! Mine eldre søstre har alle enkeltnavn, min eldre bror og jeg har begge dobbeltnavn. Synes ikke det er viktig at alle må ha enten enkeltnavn eller alle må ha dobbeltnavn... Hva synes du?
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Gutten vår har et enkelt navn, mens yngste som er ei jente, har dobbelt navn. Hun er oppkalt, men det er ikke han!
Brillemamma Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Nei, synest ikke det er viktig å ha d på alle barna, selv om en har det. Men feks jeg er tilhenger av korte navn, og dermed kommer alle barna mine til å få enkeltnavn som er korte. Noen navn passer jo doble, menst andre navn tar seg best ut alene!
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Gutten vår har dobbeltnavn. Selv har jeg og mine tre søsken dobbeltnavn. Vet ikke hvordan det blir med evt. søsken da
Dotten Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2007 Ingen av oss søskene er oppkalt etter noen, men min datter er oppkalt etter begge sine bestemødre. Har fått et mellomnavn fra hver av dem. Den ene bestemoren hadde 3 fornavn og min mor har 2, så vi hadde en del navn å velge mellom, men ikke alle som egnet seg
hjelpesmega Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Hun har enkeltnavn, på tre bokstaver Vi valgte det pga hun har to relativt lange og litt tunge etternavn.
Honningmelon Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Har enkeltnavn på begge barna. Sambo er den eneste av søsknene som har dobbeltnavn.
summer85 Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 vi har begge 2 dobbelt navn, nesten alle i familien min og sambo sin har dobbelt navn...¨å gutten vår har dobbelt navn.... gutten i magen nå er det så utrolig vanskelig å finne navn til... vi har bestemt oss for ett navn, men vanskelig å finne ett navn som passer til, derfor så er det mulig at han da bare får ett navn...
suseduse Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 vi har dobbelt navn, men det er fordi vi har et uvanlig navn og et mere akseptabelt(viktor gunvald) og er oppkalt etter sin oldefar..
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 14. juni 2007 #10 Skrevet 14. juni 2007 Dobbelt navn her.. I vår familie har jentene dobbelt navn og gutta enkelt.. men gutten vår har dobbelt.. ;=)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 14. juni 2007 #11 Skrevet 14. juni 2007 Gutten vår har dobbeltnavn. (Mellomnavnet er et sånn "arvenavn"). Lillesøster får ogsp to navn. Fornavnet er bestemt, men mellomnavnet har vi ikke bestemt oss for ennå (det står mellom 2 "arvenavn"). Syntes det er litt viktig at navnene står litt i stil til hverandre..
Tommage♀♂ Skrevet 14. juni 2007 #12 Skrevet 14. juni 2007 Storesøster har dobbelt navn, lillebror enkelt. Kommer det enda et barn vil en evt pike få dobbelt navn og en gutt få enkelt navn. Jeg mener at doble navn er til for å bli brukt, og siden ingen av de guttenavnene jeg liker passer sammen ser jeg ikke poeng i å ha et navn som aldri blir brukt. Om noen forstår hva jeg mener, hehe=p
*Rutletutt* Skrevet 14. juni 2007 #13 Skrevet 14. juni 2007 Har enkeltnavn på gutten og jenta kommer bare til å få ett navn, men vi vurderte dobbeltnavn på henne...syns ikke det MÅ være likt ift enkelt-dobbeltnavn selv om de er søsken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå