Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo var i militæret i hele fjor.. Dvs 1500 kr i feriepenger i år. Jippiiii...

Jeg studerte.. Dvs null i feriepenger.

Bransjen han jobber i, har ferie i 3 uker i sommer.. Full stopp. Får ikke jobbe.. (jobber som tømrer) Så 3 uker uten lønn.

12 juli til 12.august må vi leve på mi lønn.. Som er hele 8000 per mnd.

Det var den Danmarks-turen...:( :( :( Hadde gleda meg sånn til første ferie sammen med sambo og Emil! Nå må vi være hjemme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan han ikke jobbe ett annet sted ett par uker da. Tømrere er det jo kjempe etterspørsel etter. Særlig på denne årstiden!!!!

Skrevet

så kjipt:(

eier dere hus?? i såfall så kan dere utsette lånet 4 ganger om dere vil..så slipper dere ihvertfall den utgiften!

Skrevet

Mye kjekt man kan finne på hjemme også... og ferie trenger man :-)

Skrevet

Hva med litt, "kremt" "kulørt" arbeid da???

Skrevet

Får han ikke jobbe? Skikkelig kjipt:(

Jeg har det motsatte problemet med min samboer, han er også tømrer.

Jobber døgnet rundt han, også i ferien:S

Kunne hatt bruk for ham her ja.. Pusser opp hjemme også, så er nok å gjøre:D

Skrevet

Eier leilighet.. Ja, kanskje vi må gjøre det..

Han skal se seg om etter en liten jobb i sommer.. Men vi får jo ikke den ferie-tiden sammen da. Bare oss tre! For han jobber jo fra morgen til kveld 5 ganger i uka til vanlig.. Ser han nesten bare i helgene..:(

Hadde gleda meg sånn til noen uker der vi var sammen døgnet rundt...

Skrevet

Mye kjekt man kan finne på hjemme også... og man trenger ferie :-)

Skrevet

Kjenner den følelsen, hadde det sånn noen år når vi studerte, hadde ikke råd til å dra på ferie. Men nå har vi endlig fått lønn for strevet og begynt å reise litt. Så deres tid kommer nok den også, bare smør dere litt med tålmodighet. Får kose dere så godt dere kan her hjemme denne sommeren. :o)

Skrevet

Det var dumt. Men som sagt her, det er masse man kan finne på hjemme og i sommerferien :) Ingen årstider det er så deilig å være hjemme som DA :)

Skrevet

Jeg vet ikke om du vet hva det vil si å utsette lånet..så jeg uttdyper litt:)

det som skjer er at hvis du utsetter det en mnd, så flyttes bare hele lånet en mnd fremover i tid..altså om du betaler ned over 20 år, så betaler du ned over 20 år og 1mnd etter det er flytta (mange tror de må betale dobbelt opp mnd etter)

du har denne retten til å flytte lånet 4mnd pr år uten at det vil ha noen konsekvenser for deg om du skal ta opp lån senere!

Er ei helt super ordning dette! Da vaskemaskinen vår gikk ien dårlig økonomisk periode så utsatte vi lånet vårt i stedet for å ta opp nytt lån til vaskemaskin:o) Banken annbefalte oss å gjøre det sånn ettersom rentene på huslånet er mye lavere enn på andre lån!

er bare å ta en telefon til banken å si ifra, så ordner de det:o)

Skrevet

Skjønner at det er kipt!

Men uansett om de ikke hadde stengt firmaet i sommer, så ville han jo ikke BÅDE kunne jobbe OG ha ferie sammen med dere!!!!!

Så lenge han ikke har opparbeidet seg feriepenger, så viste dere vel at han ikke kom til å få lønn i juli hvis han samtidig skulle ha ferie.......???

Eller ha dere plutselig kommet på nå at han ikke får lønn dersom han har ferie????? Er ikke helt med på tankegangen din jeg....Skjønner jo at dette er kipt, men uansett hadde det vel ikke blitt noen Danmarkstur? Altså; enten så har han jo fri uten lønn eller så måtte han jobbet - uansett om firmaet var stengt eller ikke......

Kan han ikke jobbe litt ekstra i helger osv da for å tjene litt ekstra sånn at dere har råd til ferie?

Skrevet

Nei, jeg visste ikke at han var 3 uker uten lønn.. Jeg trodde man fikk feriepenger PLUSS vanlig lønn jeg. Hehe...*slår seg i panna*

Så trodde han at han kunne jobbe i 2 uker av den ferien, så ta en uke fri slik at vi kunne dra til Danmark.

Men siden det er full stopp i den bransjen, går ikke det.

Jeg har fått meg en liten tilkallingshjelp-jobb, så jeg kommer til å jobbe litt kveld og litt helg..

Men det var ikke det som var poenget egentlig.. Poenget var at vi ikke får den etterlengtede ferien sammen! Fordi han må finne seg en ekstrajobb for de ukene uten lønn...:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...