Gå til innhold

Broren min vil kalle ungen sin for simen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Også skal de flytte til USA.... Hankommer jo til å bli et mobbeoffer.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke broren din hva det betyr på engelsk da?

Skrevet

Det syns jeg faktisk er ufattelig stygt gjort da! Kan det ikke bli Simon da, så er det i alle fall nesten som Simen?

Skrevet

Jeg har ikke fått ringt dem enda, etter at jeg hørte om flytteplanene

Skrevet

jeg er litt blond... hva betyr det?

Skrevet

På engelsk får det betydningen sperm.

Skrevet

Nå datt jeg ut her.. Hva betyr det på engelsk? Skjønte ingenting jeg...

Skrevet

Hahahahahaha det var dagens:-DD

Skrevet

Han MÅ hete Simon isteden,skal de bo her...herlighet, for et mobbeoffer han skal bli, når de roper "sæd" etter han.

=/

Skrevet

Huff da, det var jo et litt uheldig navnevalg hvis man velger å bosette seg der....Ville sagt det til dem i tilfelle de ikke vet det.

Skrevet

bikkja tror jeg har tørna. jeg ler litt kan du si..

Skrevet

Søskenbarnet til samboer gjorde stor oppstandelse av et av navnene vi har tenkt på til snuppa i magen, og greit nok at navnet var spesielt, MEN de har kalt ungen sin for Simen, og da syns jeg egentlig ikke man skal snakke så høyt! Selv om jeg syns det er et fint navn, så syns jeg man skal tenkte internasjonalt så langt det går eller innenfor rimelighetens grenser.

Skrevet

Kaller du unge din for Asle og flytter til Sverige, så er det litt slemt og, asle er ræv eller rævhull der.

Celina Midelfart kutter t´en på slutten av etternavnet sitt i utenlandsk sammenheng, merkelig det der. :P

Skrevet

Man kan da uttale det slik Simon blir uttalt.. trenger jo ikke å si navnet slik det uttales på norsk..

Skrevet

Det var da ganske lite gjennomtenkt spør du meg. Syns du skal ta det opp med dem med en gang jeg, er jo ikke sikkert de tenker over det.

Unødvendig å utsette barnet for noe som garantert vil føre til mobbing.

Simen er et pent navn det, men ikke i engelsktalende land...

Skrevet

De kommer til å uttale det Saimen alikevel.. ikke semen.. I og E høres da ikke likt ut på engelsk... Feks navnet mitt ender på E og det blir i liksom...

Skrevet

Trur det går heilt fint eg, dessuten skrives det ikkje på samme måten. Ville heller valgt eit navn eg likte enn ¨å tenke internasjonalt. Trur du skal la bror din få velge navn i fred. Det er ikkje alltid ein treng å blande seg inn.

Skrevet

Det skrives semen... :) Helt enig med deg pop.

Skrevet

Men kjære vene.. Det finnes vel ingen amerikaner som ville uttalt Simen som semen? De fleste ville vel sagt "saimen"..? Eller?

For all del.. Det er jo litt festlig;) hehe.. Men tviler på at det blir noe problem altså.

Skrevet

Det jeg sa også, men problemet kommer vel om mora roper siiiiiimen på trappa når han skal inn..

Skrevet

Det uttales "Simen" på norsk, og om foreldrene kaller han "Seimen" synes jeg det blir enda rarere!

Nei,den der må de jammen revurdere...

Håper de ikke heter Buttvik eller noe sånt til etternavn...

Jeg ropte "kom her, stumpen" til ene sønnen min da han var liten, og han var med meg på butikken.

Kan tro jeg fikk blikk! Fant ut etterpå at amerikanerne oppfattet det som om jeg kalte han "stupid"!!!

Så kaller de han "Simen" på en butikk, ja da....da tror jeg de blir sett med verre øyne enn meg som kalte ungen "stumpen"....

Skrevet

Nettopp! ;o)

Samme som når mamma ropte etter "Pussy,pussy!" når hun var på besøk hos meg engang, og prøvde å få inn katta!!!!

Huff...

Skrevet

når ein ser kva amerikanerene kaller ungene sine, så tror jeg ikke det er så mange som reagerer.... og ja, eg har budd i usa eg og....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...