Gå til innhold

Noen her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som går på rehablitering og blir aleneforsørgere? hva får dere av penger når barnet kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet så får du egentlig ikke rehab.penger når babyen kommer - så fremst du da ikke må gå videre i behandling (lege, fysio, psykolog o.l.) men trenger du videre det opplegget du er i nå så kan de egentlig ikke stoppe pengene. kjenner ei som skulle få stans pga babyen hun fikk, men hun sa at det var viktig for henne å få gå videre i samtaleterapi selv om hun hadde fått barn... -litt logisk, å få barn kurerer ikke sykdom ;)

når du blir alene så får du også overgangsstønad, denne gjelder selv om du får rehab.penger... og dobbel barnetrygd og dobbelt småbarnstillegg kommer senere... er usikker - men tror du også kan få søke om engangsstønaden som er på kr. 33.584,-. denne søker du tidligst i 26 graviditets uke...

lykke til, har vært alene før så jeg forstår hvordan du har det...ikke lett...

Skrevet

Du får, i tillegg til rehab.pengene, overgangsstønad (regnes utfra hva du har i inntekt), dobbel barnetrygd,bidrag og engangsstønaden. Småbarnstillegg får man kun om man mottar uavkortet overgangsstønad, dvs kun det og ikke har inntekt, og denne er ikke dobbel.

Du kan også søke om bostøtte.

Har selv vært alenemor i 3 år nå men mister stønadene mine til høsten når sønnen min blir født og siden jeg har samboer.

Skrevet

Takk for svar! Får jeg virkelig rehabliteringspengene i tillegg til overgansstønaden? da får jeg jo over 17 000 i mnd med barnetrygd osv da. høres mye ut!!

Stopper de ikke rehabliteringen når jeg får aleneforsørgelse??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...