Tråle i Trøbbel Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Har en liten gutt på snart 2 som ikke har tatt mmr vaksinen pga div allergier. Han har vært plaget med atopisk eksem siden han var 6 uker gammel. Søndag var han slapp og irritabel og hadde dårlig matlyst. Mandag morgen nesten 40 i feber som vedvarte utover dagen. Sitter / ligger i fanget hele dagen. Tempen lå mellom 39.5 og 39.9 hele dagen. Fikk paracet før leggetid og ca 0330 da han var svært varm og utilpass. Tirsdags morgen er tempen 37,8, får ikke mer feber, men har dålig matlyst er slapp og grinete. Onsdag er han bedre, ingen feber men lettere utilpass...Spiser litt, men langt under normalen. Ved kveldsstellet ser jeg at han har utslett over hele kroppen, små røde flekker i variabel form og størrelse. Kun bryst og rygg. Utilpass og urolig en stund etter legging, men sover godt hele natta. I dag er utslettet verre, han har fått mer på bryst/rygg, i bleieområdet og på beina. Også noe i nakken, ansiktet. Ikke hatt feber siden mandag, men altså utilpass. For litt siden ringer en lettere bekymret bestemor om at det kan være meslinger. Hun har da hørt at det har vært utbrudd blant turister. Vi har ikke vært i kontakt med disse så vidt jeg vet...men blir jo litt bekymret. Noen som har hatt barn med meslinger og som kan si litt om sykdomsforløpet? Det stemmer jo ikke med forløpet jeg finner på nett..men er vel heller ingen fasit...Har ringt fastlegen og fått time på mandag...men i alle tilfeller ville det jo vært greit med en rask avklaring?
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Vet ikke noe om meslinger, men eldstegutten min har akkurat hatt skarlagensfeber og han har hatt omtrent akkurat de symptomene du beskriver. Halsbetennelse med feber og prikker... Gå til legen med han!
Tråle i Trøbbel Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2007 har ringt fastlegen igjen og mast meg til å få komme innom med ham etterpå...
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Passer dette? http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321373 Matlysten kan jo være fordi han har vond hals..?
På vei igjen <3 Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Kan også være 4. barnesykdom.. Mye rart de kan få. Eldste av mine jenter har hatt meslinger, men det er så lenge siden nå at jeg husker ikke hvordan det forløp.. Husker bare hvordan utslettet så ut...
Fredpåjord Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 her og kan du lese om dette http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/helse/barnesykdommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå