Gå til innhold

Til London med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

I ferien skal vi bla til London med jenta vår som ble tre i mars. Vi skal være der i tre dager.

Noen som har vært i London med barn? Tips til aktiviteter mottas med stor takk :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest -baremeg-
Skrevet

Kommer litt an på hva barnet ditt er opptatt av...

Var der selv i fjor med min da nesten 3-åring. Kjempestas med Diana fontenen, vaktene foran slottet, Big Ben, Harrods og parkene.

Ellers er det jo stas bare å se en London-buss og en London taxi!

Jeg unngikk å gå så mye i Oxford Street. Så forferdelig masse mennesker og masse forurensning i fra gaten. La heller opp til en rolig og barnevennlig tur, hvor løpet ble lagt opp etter 3-åringen. Jeg var med andre ord IKKE på shopping-tur. Heller ikke noe poeng i å legg inn for mye i programmet. Jeg fartet ikke rundt på alle severdigheter, men plukket heller ut noen få som vi konsentrerte oss om. De husker poden godt ennå, og poden husker dermed også London.... Dersom man skal være litt pedagogisk oppi det hele.

NB - ta med trille. Og hva med en liten oppblåsbar ball for eksempel? Tar liten plass, og fin å leke med i parkene.

Skrevet

Ja, skal ta med trille. Vi har tenkt å få med oss de mest sentrale severdighetene. Ingen springing fra butikk til butikk, nei. Blir vel noe shopping, men må se an jentungens for der og da.

Mannen har vært i London en gang før og nevnte et stort akvarie som sikkert vil være veldig spennende for henne. Ellers så har må vi jo innom den store lekebutikken (husker ikke navnet, men mannen sa det var seks etasjer med bare leker!).

Søkte litt på nettet og fant en link til en barnepark med dyr og diverse lekeapparater ol. Skal visst være forbundt å gå inn der for voksne uten barn. Gratis er det også. Ble anbefalt som et pust i bakken fra støyende gater og butikker. Så det tror jeg nok vi kommer til å benytte oss av. Den parken heter forresten Coram's Fields. Og ja, vi har tenkt å ta med trille hvis det skal være noe håp om å kunne bevege oss noen kilometer...hehe...

Noen som har flere tips? Fant egentlig ikke så mye på nettet om barn og London.

Skrevet

Var der forrige høst med 2 småttiser.

Vi var to ganger i Diana Memorial Park eller hva den heter.

Kjempe fin for ungene der.

Disser, sand, stor skute og masse masse mer.

Google og se om du finner noe der. Vi leste om det på nettet før vi dro.

Lekebutikken Harrods skryter alle av, men må innrømme at vi ikke ble sååå imponert, men det er jo bare oss da;)

God tur

Skrevet

Jeg har reist mye til London med mine to jenter og her er mine tips

- Akvariet - Kjempebra, har vært der mange ganger

- Zoo - Fin dyrepark som er verdt et besøk

- Buss tur - Kjekt å sitte oppe og se på alle folkene

- Tower Bridge og kron juvelene - bare husk å være der tidlig da det er veldig pop

- Leicester square - sitte på en ute restaurant og se på alle folkene og det som skjer. Kjempe spennende

- Hemly's - Leketøys butikken er vi alltid inne i, da de demonstrerer en mengde leker der. Men vi kjøper aldri noe, finner ikke noe de vil ha. Men synes det er kjekt å se i butikken.

Håper dere får en fin tur. Vær obs på at det kan være veldig varmt i London om sommere ( vinden kommer ikke helt til) Bruk beina da det er korte avstander mellom serverdighetene. Da ser du så mye mer. Metroen er ikke noe for barn. Masse trengsel, dårlig luft og en mengde med trapper.

God tur !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...