solemio Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Gutten min på 5 år har feber i dag. Han har hatt det en del ganger siden jul, og det varer nesten en uke hver gang. Jeg har en jobb som gjør det veldig travelt for kollegene mine når jeg ikke er her, så jeg får alltid dårlig samvittighet når ungen er syk. Mannen min og jeg pleier å ta annenhver dag hjemme med gutten. Siden det er langåpent torsdager har jeg tatt fredag (kort dag) I dag har guttungen 39,6 nå kl 12, derfor sa jeg til sjefen at jeg må være hjemme i morgen. Da fikk jeg høre at det var påfallende at jeg alltid visste en dag på forhånd at jeg skulle være hjemme, at det ble en veldig stor belastning på de andre når jeg ikke er her, og at det var rart at det alltid var fredager jeg var hjemme. Som om jeg planla det, likom. Jeg ble så paff! Jeg trodde det var bra å si fra, slik at de kunne innstille seg på forhånd, og for meg er det en selvfølge at han er hjemme dagen etter så høy feber,- en feberfri dag før barnehagen har alltid vært min politikk. Hva syns dere?
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Ja, de skal jo ha en feberfri dag hjemme. I hvertfall når feberen er så høy! Hadde den vært 38 og han var i fin form kunne han jo kanskje gått... Dårlig gjort av sjefen din å si sånt
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Idiotsjef. Barna skal ha en feberfri dag hjemme. Spør om legen din kan lage et skriv til å gi sjefen hvor det står at barn skal ha en feberfri dag hjemme før de drar i barnehagen igjen. Evt. søk etter det på nett, og gi det til sjefen.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Hvis ungene har hatt feber i flere dager syns jeg de skal ha en feberfri dag hjemme. Hvis de f.eks har feber en ettermiddag og kveld, våkner neste morgen med litt feber som blir borte litt utpå dagen så kan jeg sende i barnehagen dagen etter hvis formen er fin. Dvs en feberfri kveld og natt før batrnehage. Dette er selvfølgelig forutsatt god almenntilstand
Honningmelon Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Er det en som ikke har barn? Jeg sender aldri eldstemann i bhg før han har hatt en feberfri dag.
solemio Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2007 Arg, jeg er fortsatt ganske irritert på sjefen. Altså: Hun mener at jeg umulig kan vite på torsdag at jeg kommer til å være hjemme med sykt barn på fredag. Og jeg går på jobb når det er langdag, men er hjemme med barn når det er kort dag (når det passer sånn) At de kan tro at jeg lurer til meg fridager, og tviler på at ungen min er syk?? Og at de kan sitte og diskutere dette mens jeg er til lunch? Jeg blir så eitrende sinna at jeg ikke visst hva jeg skulle si, og valgte å ikke si noe. Har tenkt å ringe i morgen tidlig (nå har sønnen min 39 klokka 1845) Overreagerer jeg?
hjelpesmega Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Hmmmm har ikke denne sjefen barn selv? Eller er hun en gammel kjerring som har glemt hvordan det var? Du burde absolutt svart for deg. Siden du ikke gjorde det, er det viktig at du ringer i morgen tidlig. Ikke noe godt å å gå med slikt inni seg.
Maisie Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Høres definitivt ut som om sjefen din enten ikke har unger, eller har glemt hvordan det var! Nei, du overreagerer ikke! Alle som har barn i barnehage i dag, vet at barn skal ha minst en feberfri dag hjemme før de går i barnehagen igjen. Hvis ungen din er mye syk, kan du få legen din til å skrive ut en legeerklæring på dette (spør om han kan skrive dette med feberfri dag hjemme i den) slik at du kan få ekstra sykedager for det. Tror det skal gå an. Så kan du flashe den til sjefen din neste gang han/hun kommer med en sånn dustete uttalelse igjen. Fader, skulle nesten ikke tro at det er plass til småbarnsfamilier i dagens samfunn. Ikke vil dem ha gravide kvinner, eller kvinner som kan tenkes å bli gravide. Så blir det så mye styr når de blir sykemeldte fordi jobben ikke klarer å tilrettelegge for dem. Og så skal nå fedrene være mer borte fra jobben (pappapermisjon). Og når all permisjonen er brukt opp, ja da blir dem borte når de små blir syke. De kan jo bare glede seg til de blir gamle og må sove i kott på gamlehjemmene fordi det ikke er enerom....
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #10 Skrevet 14. juni 2007 Skal ha en feberfri dag hjemme. Dette fordi barnet skal få komme seg i form, og blant annet ikke få ettersykdommer,som = mere borte fra jobb! Hadde fra nå av ikke ringt dagen i forveien, men samme morgen, så kan de heller skaffe evnt. vikar på sparket isteden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå