måken og vesla Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Sovevanene hennes har endret seg veldig - fra å sove en kort (30 min) og en lang (2-4 timer) lur, har hun nå gått over til korte lurer mellom 20 og 40 minutter hver gang. Jeg klarer ikke å få henne til å sove videre, selv om jeg triller og/ eller putter inn smokk. Hun blir brått sur om kvelden, når hun er trøtt, men ellers er hun blid. De siste nettene har hun sovet fra rundt 21 til rundt 9, med amming rundt 4 og en gang mellom 7 og 8. Jeg er kjempefornøyd med nettene, men trodde at hun hadde godt av å sove litt mer sammenhengende på dagen. Hva gjør deres små? Vi har endelig kjøpt en babygym - og maken til suksess! Hun storkoser seg - og jeg kan gjøre småting (hadde jo blitt slitsomt å underholdt henne hele tiden nå når hun sover så lite på dagen)
måken og vesla Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 14. juni 2007 Når jeg tenkte meg om, og sjekket, så så jeg jo at Seier og glede også hadde tatt opp dette. Ergo skal jeg la være å bekymre meg, så lenge hun ikke er sur, og glede meg over at nettene er gode. Vi har nå flyttet henne fra senga vår, til bagen, ved siden av meg. Det har gått over all forventning, bruker litt smokk for å få henne til å sovne i bagen etter at vi har ammet i senga på kvelden, men når jeg legger henne tilbake etter ammingen i firetida så sover hun med en gang.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Hei, De endrer jo rutiner hele tida. Mathilde sover nå noen korte 1/2 til 1 times lurer og har så en lang 2 timers i løpet av dagen. I tillegg sover hun mellom 8-10 timer i strekk om natten. Men det går seg til tror jeg etter hvert. Ikke noe å stresse med så går det seg til. Vi synes også det er helt topp med babygym. Hun elsker de to hun har og det gjør at jeg får ryddet, vasket klær og tatt noen telefoner innimellom. Er det ikke deilig med alle fremskrittene?? Bare sånne små ting som at de plutselig sover selv i bagen. Her er det største i det siste at leggingen om kvelden går på under en halv time og at hun nå sover veldig godt i sin egen seng på eget rom. Det er deilig det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå