Mamma Mirabell Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 lilelgullet mitt sover nesten aldri.. sover maks en time, noen gangr to på natta og skal spise hver gang han våkner. vist ikke så bare skriker han.. har prøvd med smokk men det vil han bare ha en kort stund.. jeg vil så veldig gjerne amme han men dette tærer på merker jeg, for jeg får jo heller aldri sovet mer enn en time.. dere som har barn som kun drikker mme hvordan er det med de? sover de lenger og har de faste tider de spiser på?
JeppePåBjerget Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Guttungen var 100%mme.... når han var 5mnd sov han gjennom natta.... det går jo ann å gi mme på natta, slik at du får sove noen lengre timer.... Så kan du fortsatt amme om dagen.... Da kan mannen stille opp litt også.... (Jeg nyter det i dag at jeg matet om natten.... Da betydde jeg etter hvert mat jeg også.....) det er lettere å styre døgnryttmen med mme... Ps. på tross av hva mange sier her inne.... MME gjør deg ikke til en dårlig mor
Mamma Mirabell Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2007 takk for det.. kanskje vi skal prøve det en stund å se hvordan det funker takk takk
Arb.ledig husmor Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Serina har bare fått mme, og ho sov hele natten fra ho var 2 1/2 mnd... Og sover godt enda (snart 9mnd). I begynnelsen ble ho sulten etter ca 3 timer, etter hvert ble dette utvidet til 4 timer mellom hver gang...
Sommer & sol:-) Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 hei. jeg fullammet,men måtte ty til mme da han var 2,5 uke gammel...for han begynte å skrike masse og var urolig.. så han fikk en flaske med mme hver kveld..det hjalp... så prøv det...amme først også flaske..det gjorde jeg ihvertfall.. lykke til:-)
FrøkenSprøken Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Lillegutt her ville også ha mat en gang i timen døgnet rundt fram til han var 4 mnd gammel. Da gikk han ned til å våkne 6-7 ganger hver natt. Nå er han 14 mnd, og er framdeles våken 2 ganger hver natt. P.g.a. lite melk måtte jeg til slutt gi ham en flaske på kvelden, så en til om natten, og ved ti mnd alderen drakk han KUN mme, for da hadde jeg ikke mer melk igjen. Jeg merket ikke noen forskjell på sovingen om han fikk mm eller mme. Tror det handler om hvilke behov og rytmer barnet har, og ikke så mye om mat som folk tror. (Noe har det selvfølgelig å si, men det er ikke automatisk slik at ungen din sover bedre om han får melk på flaske eller ikke.) Det blir bare tåpelig å sammenligne barna slik. Jeg vet av mange flaskebarn som ikke sover, og mange puppeunger som har sovet hele natten fra dag en. Jeg personlig ville aldri ha gitt flaske for at barnet skulle sove bedre, men det er fordi jeg så veeeeldig gjerne vil amme barnet mitt, og selv har sett hor mye "en flaske i ny og ne" kan ødelegge. Dette er imidlertid et valg du må ta helt selv. Hvis søvn for deg er viktigere enn amming (sier ikke at det er feil), kan du jo forsøke å gi flaske for å se om det kanskje blir en forbedring, men hvis det er viktig for deg å amme barnet ditt, vil jeg anbefale deg å holde deg til mm. Lykke til med et viktig valg!
Gjest_1001 Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Min fikk bare morsmelk. Sov "hele natten" (7 timer. 23.00 til 06.00) fra han var 2 uker gammel ;-) Våknet klokken 06.00 og spiste. sov videre til 10.00 Jeg ammet han veldig ofte om dagen da. Oftere en annenhver time. I begynnelsen føler man at man ammer hele tiden, pga at de vokser veldig fort, og man har økedager i histen og pisten. Kan jeg spørre om du ammer barnet i søvn? Om du gjør det kan det være der problemet ligger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå