Gå til innhold

Noen "sjalbærere" her? :)


Gjest

Anbefalte innlegg

Fikk mitt i posten her om dagen (MobyWrap), men har ikke hatt tid til å komme igang enda.. Vet jeg kommer til å ha endel spm når jeg begynner å plages (nybegynner), så ville bare sjekke om noen her har erfaring? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også kjøpt meg en MobyWrap.

Det har vært i bruk bare ca. 4-5 ganger, så jeg er ganske så fersk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :-)

Brukte den første gang i dag.!

Hvordan stilling bærer du den lille i da? Jeg er så usikker.. Har bare prøvd den som heter Hug Hold (i instruksjonsboka), men er så redd for at den ikke er bra så tidlig, siden beina henger ut..? Og hodet må jeg jo støtte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei,

 

Jeg skal kjøpe meg en mei tai den er litt annerledes enn sjal, har endel venninner som bruker det og alle er kjempefornøyd! Er jo praktisk siden man får begge hendene fri i tillegg til at det er positivt for babyen og bli bært! Prinsessa mi er snart 6 uker og når jeg skal bære henne blir det i fosterstilling ( ikke med beina hengende ut). Mei tai har også støtte for hodet til babyen.

 

Ozgirl78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi prøvd noen ganger i sjalet, froskestilling, med beina ut. Passa på å ha sjalet helt ut til knehasene. Ho sovna momentant ihvertfall:) Skal prøve fosterstilling når sambo kommer hjem og kan assistere.. Spennende dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd den du har link til, men hvordan skal beina være da? Her ble det bare tull..Ho strakk dem helt ut hele tia.

 

Noen sier det er ok med beina ut så lenge knærne er høyere enn rumpa, og stoffet er spredt godt ut til knehasene, mens noen sier det ikke er bra. Jeg har valgt å la det ligge så lenge, redd for å gjøre noe galt. :-/

 

Skal se om jeg ikke kommer meg på et sånt bæretreff snart, eller møte en bærehjelper. Synd å ikke få brukt det, gleder meg til vi kan det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjøpt meg bæresjal i dag, men hele greia endte bare i skuffelse.. Alt for stort og keitete til at jeg kan gjøre det alene, og da er jo hele poenget borte.. Samtidig er det en million grader ute, og det varma mer enn bobledress :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp her bæres det i moby wrap sjal. Men nå har vi kjøpt en ny og fin oth vogn så nå blir nok vognen også brukt mer =) hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg bærer gutten mye. Har kjøpt en ringslynge fra Mayawrap. Syns den er helt super å bære i, har gutten i froskestilling, med beina inne i stoffet. Tror jeg etterhvert kan ta beina ut, har også hørt at beina ikke skal henge ute i starten. Men nå er jo gutten 2 måneder så da må det vel gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har babybjørn, men lurer på å kjøpe sjal i tillegg. Er det noen butikker de har godt utvalg, så man kan ta med babyen og teste hva som fungerer for oss? Synes det ser litt komplisert ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Uff jeg er like ved å gi opp hele slynga jeg! Kjøpte den for flere uker siden, men får aldri til en god stilling for mini oppi den. Han bare marker seg og sutrer, så jeg ender opp med å ta han ut igjen nesten med en gang.

 

Liggende stillinger kan vi bare glemme, for da ser han ingenting (kan ikke ligge på armen lenger heller hihi), og når han satt i froskestilling mot meg, ble han liksom hengende alt for mye utover, istedet for å sitte inntil meg. Noen ide om hvordan jeg kan få dette til? Må jeg stramme mer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ingenting om slynger, men kanskje du kan spørre på tettinntil.com forum..? Der er de visstnok veldig hjelpsomme og flinke:)

Her ligger sjalet å støver ned, jeg får ikke til å knyte passelig stramt/slakt..kjedelig!

 

Hilsen HI med nytt nick:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...