Gå til innhold

Forvente eg for mye??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo har ei søster som er gift, og ho har to barn. De hadde begge bursdag i mai, og eg å sambo sendte de gaver i slutten av mai (ca 3 uker siden). Og vi har enda ikke hørt noe fra de, ikke fått noen tlf eller sms med et takk for gaven.

I begynnelsen av februar hadde vi dåp for snuppa, der denne søstra var fadder, men kunne ikke komme pga sykdom. Ho har kjøpt gave, og vi vet hva det er, men har enda ikke fått den. Vi tenkte jo at når vi sendte fødselsgavene, så tok det sikkert ikke så lang tid før ho fikk sendt gaven til Serina... Men jammen tar det tid, og nå vurderer eg å la være å sende takkekort m/dåpsbilde til de når vi får gaven, for det er jo kjempelengesiden dåpen.. og vi har heller ikke flere kort igjen..

Synes dere eg forvente for mye når eg forvente å få et takk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Nei, det minste en kan vente seg når en har gitt en gave er et takk!

Kan du ikke ringe og høre om de har fått gavene da, og late som om du er bekymret for at de ble borte i posten siden du ikke har hørt noe?

Vanskeligere med dåpsgaven, jeg hater selv å etterlyse ting...

Skrevet

Sambo vil ikkje at vi ska spør om de har kommet fram... Så da sitter eg her da...

Like ikkje å etterlyse ting eg heller, men syns det e så dårlig når ho har kjøpt den og alt... Håper den bare kommer før bursdagen hennes i september, for eg har tenkt å ønske "meg" flere bøker i den serien, så vi vet hvilken bok det er....

Skrevet

Orker ikke å være så streng på sånt, jeg. Er nøye selv, men hva andre gjør får bli opp til dem.

Sender du ikke takkekort til dem som du gjorde til de andre, synes jeg i grunnen ikke du er noe bedre selv da:-p

Skrevet

Eg har ikkje flere takkekort igjen, og må da kjøpe inn nytt for at ho skal få et takkekort... Det er tross alt 4mnd siden ho ble døpt.. Og eg har jo tenkt å takke på annet vis enn å sende et kort da...

Eg forvente ikkje mer enn et takk i en sms... Det koster ho mindre enn 1 kr og under 30 sek å gjøre det... Og ho vet vi sendte den i posten, for det har vi sagt... og da hadde det jo vært gøy å vite om den hadde komt fram!

Skrevet

Hadde ikke bestilt ekstra kort for at hun skal få når dere strengt tatt ikke har fått pakken engang...

Ikke bruk mer tid og energi på å irritere deg over henne - hun høres ganske håpløs ut ;-)

Skrevet

Håpløs er bare forbokstaven... Eg kunne sikkert skrive side opp og side ned om denne dama, Spetakkel!! Vi hører oftere fra far til sambo som er alkoholiker og bor alene langt fra familien sin, enn fra søstra som lever med mann og barn...

Skrevet

tror jeg hadde sendt takkekort bare for å understreke jeg da......

Skrevet

Har endel lignende familiemedlemmer på samboeren min sin side, så jeg skjønner... ;-/

Skrevet

JA, man bør kunne frvente takk for gaven.......

Nå skal jeg være den første til å innrømme selv, at vi ikke alltid er så raske med å takke for det ungene evt får i posten. Forsettene er der, men ofte tar ting tid.....iallefall med de vi sjelden snakker med!

Nå det gjelder store og flotte dåpsgaver, er jeg ofte skeptisk til å sende de i posten. Både fordi jeg gjerne vil levere de selv og fordi jeg er redd ting skal bli borte......

Så hva om dåpsgaven kommer litt sent? Det er da ikke verdens undergang.

dersom du ikke sender takkekort, er du ikke noe bedre selv:( Å skylde på at du ikke har flere kort igjen blir for dumt. Det er da bare å bestille opp flere!!! Dessuten sier du jo selv at du har visst om gaven som skal komme, så da burde du tatt med den i beregningen når du bestilte opp takkekort i 1. omgang!

Skrevet

Det er en bok, eventyrbok og den blir ikkje så mye ødelagt om den blir sendt.. Og skal vi vente t de kommer på besøk, må vi vente minst 1 år... (de bor på østlandet og vi på vestlandet, og de tør ikkje reise til vestlandet pga klaus :s)

Eg har jo tenkt å takke selv om det ikkje blir via kort. Og eg laga alle kortene sjøl, men har brukt opp arka eg laga de av, for vi fikk en uventa gave som eg måtte gi det siste kortet til.. for gaven fra søstra kom jo aldri...

Men som sagt lengre oppe, så e dama supermerkelig! Om sambo ringer ho og ho ikkje rekker tlf, ringe ho ikkje opp igjen, men sender en sms der ho skriver at nå kan han ringe...

Skrevet

De er sikkert bare trege;) hehe... Er jo bare å spørre om de har fått gavene.

Takkekortet gir du når dere får gaven.. Men, altså.. Har dere bestilt opp for få takkekort??? Koster jo ikke all verden å bestille noen ekstra da. Jeg ville absolutt sendt takkekort,men det er ikke nødvendig før dere får gaven:)

Skrevet

Eg har laga takkekorta sjøl ved å kjøpe kartong og div i en hobbybutikk, men har ikkje mer kartong og dette div igjen.. Men kan jo selvsagt sende et bilde med tekst bakpå uten å lage noe kort rundt... Men får se når eg får gaven... Har mye annet å tenke på nå enn å tenke på å sende takkekort t denne dama!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...