Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Jeg skal gå i gang med Falun nå i August - Noen som har vært der? Sliter med å få gynekolog, men tror jeg har funnet en som kan følge meg opp. Synes det er mye jobb som faller på en selv i det private, i det offentlige gikk alt automatisk liksom. Hvor mye betalte dere gynekologen dere gikk hos? Det er dyrt!! 1.200,- koster min - men jeg håper det er verdt pengene.....
CosmoGirl Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Hei Tinna Vi fikk oppleve langtidsdyrkning nå i mai og fikk satt inn to blastocyster - hadde 14 befruktede egg så det tok 5 dager å finne de beste eggene. Dessverre gikk det ikke denne gangen - men håper på nytt forsøk i august. Ulempen med langtidsdyrking er at det svært sjelden blir egg å fryse ned, fordi mange egg faller fra underveis og de som er igjen har kommet for langt i utviklingen. Fordelen er at det er hele 60-70% sjanse for graviditet (har jeg blitt fortalt) :-) Sånt liker man jo.. Vi holder til på Volvat. Vet forresten at de har tilbud om oppfølging ved behandling i utlandet, tror det kostet ca kr 5000,- men veldig usikker her altså. Lykke til i august i Falun..
Benta Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Jeg fikk inn en blastocyst på forsøk 3, og det er eneste gangen jeg har blitt gravid i løpet av 5 forsøk (holder på med nr 6 nå). Dette ble gjort hos UNN i Tromsø. Mista desverre i uke 11, men det skyltes helt andre årsaker. Så nå stresser jeg veldig med å få nok egg til å kjøre langtidsodling igjen, har virkelig tro på at det gjør en vesentlig forskjell. Vet at nick Susanna fikk satt inn blastocyst i Falun i vår, og ble gravid ved første forsøk der. Da hadde hun hatt 3 negative i Norge. Så kanskje du finner henne på "gravide slitere" Masse lykke til!!!
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2007 Takk skal du ha.Kanskje jeg skal høre med de istedet. Har du tlfnummeret dit? Hvilken behandling går du på? Hvorfor skulle du ikke få nok egg? Er Tromsø bra - og er det ventetid der? Hvem bør jeg prate med? Phu - masse spørsmål, men jeg må starte et sted.
Benta Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Tromsø (Universtitetssykehuset i NordNorge) er en offentlig klinikk, så du må søkes dit på vanlig måte. Var veldig fornøyd med behandlingen jeg fikk der, men syntes det ble veldig mange dager på hotell i ventetiden fra alt var klart til uttak til innsetting, 10-14 dager ville de som regel ha meg der. Tror ikke det er særlig lang ventetid, snakk med fastlegen din eller gynekolog. Du finner også informasjon på nettet. For å kunne kjøre denne behandlingen må en ha minst 3 egg som utvikler seg lovende etter dag 2. Det har jeg desverre ikke hatt på den andre forsøkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå