Gå til innhold

Dere fordømmende mot unge foreldre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klippet fra den andre tråden om gamle mødre, da jeg ikke vet om alle leser det....:

Stakkars barn? Nei..

Klart er mamman og pappan gamle, men alder spiller vel ingen rolle?

En mamma er mer enn et tall, er det ikke?

Og til dere som "rakker" ned på oss unge mødre..

Jeg ble uplanlagt gravid som 17åring. Fikk sønnen min da jeg var 18år.

Jeg har over 150 000 innspart på konto, jeg har bil og lappen, Daniel har rene og pene klær, en mamma som elsker han, han er så priviligert å bo sammen me besteforeldrene og onkelen sin. Er det da synd på han?

Jeg skal flytte om ett års tid (kanskje før), men er det SYND på han fordi jeg er ung og alenemamma?

Det sårer MEG like mye når dere sier slikt, som når andre sier stakkars barn til en gammel mor.

vålerenga12_&_Daniel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan tenke meg at det er sårende...jeg er 25 men kjenner flere på din alder med barn..flotte mødre alle sammen.det kommer vel ann på hvor moden enn er, og de fleste blir jo raskt modne nok når de får barn!!du har mer penger enn meg:) og jeg holder på med lappen nå...

Skrevet

Orker ikke å bry meg om sånt lenger jeg, det med alder faller ofte på sin egen urimelighet. :)

Skrevet

Skrur på sarkasmen og det lille jeg har av ironi.

Du må jo skjønne at du ikke kan være en god mor før du er over 23 og da varer det livet ut. Om du hadde fått barn som 60åring ville det også vært greit, så lenge du ikke får unge før du fyller 20.

Skrevet

Kan svare deg her også. Synes det er dumt når det blir en sånn enten eller diskusjon, enten ung eller gammel. Men her var det jo en som hengte ut en som var 46 år og mange syns det var uansvarlig..

Det er ikke synd på deg eller barnet ditt. Det finnes gode mødre i alle aldre. Det er min oppriktige mening. Men om jeg skulle valgt, ville jeg heller være 46 enn 16.. Jeg har prøvd å være både ung og gammel mor. Jeg fikk barn før jeg eide noe som helst, og før jeg var ferdig med utanningen. Det var til tider et maratonløp som jeg greide med god hjelp av barnevakter, for ikke å snakke om alle de årene med dårlig råd.

Jeg har mye mer tid til barna i familien i dag og jeg kan velge å la være å jobbe i en periode. Jeg er ovenpå økonomisk og forlengst ferdig med utanning. Men jeg ser jo også at minstebarnet får 15 år mindre med meg enn eldste. Det er her og nå vi lever, og da må vi gjøre det beste ut av det uansett hvilken alder vi blir mødre i.

Gjest irismor
Skrevet

Det er de som er fordømmende det er noe galt med.

Jeg er en gammel mamma. Jeg er over halveis til 70 =)

Fordømmer ikke unge foreldre. Innimellom så skulle jeg ønske at jeg hadde startet med barn myyyyyyyyyyyye tidligere, eller at jeg var 16 år yngre. Ok jeg har en bra karriere og godt okonømisk. Men energien den tror jeg at jeg brukte opp i mine yngre dager.

Ære være de yngre mødrene som ønsker seg og har barn. Når jeg var 20 var barn absolutt ikke i mine tanker. Jeg hadde mer enn nok med å feste, farte og ha det moro.

Dårlige mødre kommer i alle aldre. Er ikke dermed sagt at man er en dårlig mor fordi man er ung.

=)

Skrevet

Det er opp til å velge om du vil ta det inn over deg eller ikke.

Det vil alltid finnes folk folk som er fordømmende, mot det ene eller det andre. Er du ikke ung mor, så vil de finne noe annet.

Så lenge du vet hvem du er, hva du står for og er trygg på det, så er det ingen negative kommentarer som egentlig kan påvirke deg.

Skrevet

Ja det er godt vi mødre kommer i alle aldere, men klart at de som er unge og de som er eldre får litt mer pepper rundt seg. Jeg fikk min sønn planlagt da jeg var 19 1/2 og vi giftet oss året etter...grunnen til at vi fikk barn tidlig var at jeg skal bli lege og det kommer til å ta laaaang tid. Jeg ville ikke begynne med barn når jeg er 35...da skal jeg jo drive karriere i tilegg liksom.

Grunnen til at folk dømmer unge mødre er jo åpenlyst...det er jo faktisk mange unge mødre som er innmari dårlige og da lager folk seg stereotyper...men klart det finnes mange bra også! Uansett alder handler det vel mer om hvor i livet man mentalt er (jeg har vært 35 mentalt siden jeg var 12;) og hva man vil...finnes jo folk på 35 som vil feste hver helg og..

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke synd på sønnen din! Du er sikkert en fantastisk mamma - uavhengig av alder.

Men jeg leste i det andre innlegget at det var en som syns man heller burde fokusere på tenåringsmødre av hensyn til samfunnet. Det koster som regel samfunnet ekstra når tenåringer blir mødre da de ofte får mer støtte, ikke fullfører studier, og også oftest er alenemødre (som da også igjen får mer støtte). Det var vel ikke snakk om man var skikket som mor eller ei?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...