Gå til innhold

Dette med revning/klipping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det egentlig at man revner eller må klippes under fødsel? Har en diskusjon pågående med min samboer på dette, han mener jeg bekymrer meg helt unødvendig. (Han har to barn fra tidligere og x`en hans revnet ikke i det hele tatt under sine fødsler og måtte selvsagt ikke sy).

Men jeg har inntrykk av at det er relativt vanlig at de fleste får en rift og må sy iallefall et par sting. Må vel finnes noe statistikk på dette? Noen som vet?

Jeg bekymrer meg sikkert helt uten grunn, men men.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle mine venninder har måttet sy, men stort sett bare noen få sting. Klippe vil de vel helst unngå, men jeg tror det er ganske vanlig hvis man må ha sugekopp/tang. Jeg har sydd noen sting ved begge fødslene mine og det har ikke plaget meg nevneverdig i etterkant. De fleste jeg kjenner rapporterer også det samme!

Skrevet

Det er like vanlig som man revner eller må klippes som at man IKKE revner... Så tror jeg ville tatt det med ro. Å klippes er tross alt bedre enn å revne. Jeg måtte klippes og måtte sy 4 eller 6 sting. Dette pga at hjertelyden sank og de måtte ha Halvor fort ut. Men det er ikke noe problem, stingene er nå oppløste og har ikke hatt vondt etter at jeg kom hjem fra sykehuset...

Skrevet

På svangerskapskurs sa de at de jobber veldig mye med det å unngå å revne.Bl.a jobber de mye med fødestillinger. Det å stå å føde skal vist være bra, også det å stå på alle fire. Men der har sikkert ulike JM ulik erfaring :) De følger TETT med hele fødselen for å se utviklingen. Før i tiden klippet de vist alle, men nå gjør de ikke det mer. Nå klipper de bare dersom det er helt nødvendig.

De sa at vi ikke skulle bekymre oss for denne biten og må man sy litt så gjør de dette skikkelig nøye for at det skal bli pent. Man får også masse bedøvelse sånn at det ikke skal gjøre vondt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...