Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge våre små (3 og 1 år) spiser ikke middag etter at besteforeldrene deres kom på besøk. Dem sparer på apetitten til havregrøten med masse sukker som bestemor gir dem rett før leggetid. Dette er jo en god tanke fra Bestemor, som vil alt godt for barnebarna sine. Problemet er at dem får jo ikke i seg skikkelig mat som grønsaker eller protein. Jeg mener det er som å skippe middagen siden desserten kommer snart, ......og jeg kommer aldri til å holde på å lage mat hele dagen siden dem ikke spiste når vi hadde middag (eller lunch, frokost o.s.v.) etter at besteforeldrene reiser igjen. Jeg nevnte dette til bestemor etter middag idag da ho nevnte at ho måtte nok komme ut med grøtskeia igjen. Ho blei altså så sur da både jeg og mannen min sa at det ikke var så bra å gjøre dette hver eneste kveld ...går jo an et par dager i uken da. Ho har ikke komt ut fra soverommet enda, og nå er klokken 23.15 og vi var ferdige klokken 19.00. Huff, så gœrnt asså .....Noen med noen gode råd? Mener dere at det å gi grøt med masse sukker på er bedre enn ingenting? Jeg mener at iskrem også er bedre enn ingenting, men kan jo ikke gi dem det istadenfor skikkelig mat bla bla bla....det ble visst litt rotete dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at bestemor ikke er på besøk så veldig lenge av gangen.

La henne skjemme bort unga og gi dem havregrøt til kvelds.

MEN jeg må innrømme at jeg gruver meg litt selv til sånne ting når vi skal til nordnorge i sommer. Tenker det blir en uke med is og snop.. Men, men... litt mat skal jeg vel få dytta i dem også

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt, men allikevel synes jeg det er greit at besteforeldre skjemmer bort barna litt, i alle fall om de ser barnebarna sjelden.

Det er liksom bestemor(far) privilegie det.

I det minste gir hun dem grøt, ikke hver sin boks med Nugatti liksom. ;)

Skrevet

Hvor lenge er de på besøk da? Jeg mener det er greit at besteforeldre skjemmer bort barnebarna litt. Og hvis hun er på besøk en uke eller to, og sjelden ser barna, så ville jeg ikke brydd meg særlig med det. Men dersom hun er der ofte er det en annen sak. Mamma feks. ser lillegull nesten hver dag, så hun kan ikke holde på å skjemme han bort med søte ting i tide og utide. For da blir det jo hver dag. Men av og til:)

Skrevet

Hadde det bare vert for en uke eller to så hadde ikke jeg heller klaget meg, men dem skal vœre her i tre månder ....

Skrevet

Havregrøt er jo sunt da, men kanskje det går an å foreslå for bestemor at hun bytter ut sukkeret med rosiner?

Skrevet

Skjønner ikke bekymringen...havregrøt er jo KJEMPESUNT...det beste unger kan spise nesten! Klart du kan spørre pent om hun kan ta litt mindre sukker på:)

Skrevet

Hva med å flytte havregrøten til frokosten? Det er jo da man trenger al den energien grøten tross alt gir:) Til kvelds trenger man ikke de tunge måltidene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...