Learning to fly Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Viss man tenker at forholdene lå til rette for å få flere barn, at mor og far var i stand til det uten at det gikk alvorlig på helsa løs o,l, så har jeg en personlig mening om at det er synd for det barnet att det ikke får søsken. Mes syndt når en blir voksent og er "alene", søsken kan være utrolig gode støttespillere for hverandre. Når foreldrene dør, så har flere søsken hjelp i hverandre osv. Kan nevne i fleng, men gidder ikke. Men kjenner to stk, en på 32 og en på 60 som er enebarn. Begge sier at det var greit som barn, men slitsomt/ ensomt som voksen. MAn er jo voksne mesteparten av livet også.
mayaya Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 nei. jeg er enebarn og fornøyd med det. er 27 jeg da
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 vanskelig spm.....jeg mener både ja og nei egentlig. Jeg ville bare ha en og det hadde vi lenge. Så døde mamma og jeg fikk oppleve hva det vil si å være enebarn på godt og vondt. Ingen å dele hele den prosessen med...... Når jeg ser hvor mye glede jentene våres har av hverandre så er jeg utrolig glad for at vi fikk flere barn. Min begrunnelse for å få kun 1 var at jeg ville ha 100% fokus og tid til barnet. Jeg jobbet veldig mye når snuppa var liten, men nå er ikke det så viktig for meg lenger.
Lsjoli elsker Andrea Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2007 for det virker som om de som er enebarn synes det er greit,mens andre utenforstående synes det er helt horiblet at man ikke skal få flere enn ett barn!!
Pixie Power Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Det er lett å komme med argumenter både den ene og andre veien. Men jeg legger meg ikke opp i slikt. Det er ikke min sak å dømme andre. Folk velger det som er riktig for dem, og det respekterer jeg.
Sjefsmegga Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Jepp..like egoistisk som å få 3 unger :-DDD
Ella i farta Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 Det er jo egoistisk å få barn punktum...hvis man kun får flere barn for at ungene skal få søken synes jeg man er en idiot...klart man må ønske seg barn for å få flere...holder ikke med gode tanker for den man har:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå