Gå til innhold

Er irritert:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hi!

Svigerforeldrene mine har nøkkel til huset vårt,garasje og boden. De skulle hente ungen igår på førmiddagen men de kom tidligere enn avtalt så jeg var i dusjen og de bare åpnet døra og kom inn. Jeg vet ikke om det er vanlig eller om jeg irriterer meg unødvendig.

Svigerinnen min vil ha alt det vi har og inviterer oss til henne bare når det er noe hun vil vise oss. Hun kan si akkurat det hun vil når hun er irritert, late som om hun er verdens beste svigerinne og søster når det er folk rundt og sutre over det hun ikke har enn å glede over alt det hun har.

Et hvert menneske er blanding av gode og onde følelser(inkludert meg) og vil gjerne si at de har mange positive sider også men, dette her irriterer meg mest og ødelegger forholdet og det er derfor jeg vil gjerne ha noen råd om hvordan jeg kan takle disse problemene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke likt at de bare kom inn, men samtidig så hadde de jo ungen din med seg, og han ville vel vise de inn kanskje. Litt ubehagelig det der, men kankjse de heller skulle banket litt på på veien inn og sagt "hallo, nå er vi her". Det er jo naturlig at de går rett inn når de har med seg en som bor i huset.

Kanskje svigerinnen din føler at når hun har noe å vise dere, så har hun en grunn til å invitere, Da har dere noe å snakke om. Jeg er litt den typen selv, som føler at viss jeg ikke har noe å vise, så har jeg ingen grunn til å invitere. Litt dårlig selvtillit på området...Selv om jeg hadde syntes det var stas om jeg kunne invitere ellers også...

Skrevet

Takk for svaret. Svigerforeldrene hadde ikke med seg ungen men skulle hente han den dagen.

Jeg har ikke tenkt på at det kunne vært årsaken til hvorfor svigerinnen min inviterer oss bare når hun har noe å vise frem. Hun selv har sagt at hun har dårlig selvtillit så jeg kan tenke meg at det er det som er årsaken. Det har faktisk klarnet for meg og tusen takk:).

Skrevet

Svigerforeldre har ikke noe med å ha nøkkel! Det er nå min mening..... Sv.mor har nøkkel hit o gjeg klarer ikke slappe av ordentlig på dagtid fordi jeg aldri vet når den dama dukker opp....

Jeg låser alltid døra når jeg dusjer da jeg har angst for at noen skal snike seg inn mens jeg står der (sett for mange skumle filmer,,,,)

Skulle nesten ønske hun kom inn mens jeg stod med rompa bar og rett i været, så kanskje hun hadde tatt hintet. Ja, hun ringer på først, men jeg rekker sjelden gå å åpne før hun har kommet inn.

Vi er på jakt etter et nytt sted og bo, og da er det ikke snakk om at noen skal ha nøkkel!!! Mine foreldre har da aldri hatt nøkkel til meg (i så fall har de hatt en xtra liggende hvis jeg skulle låse meg ute, men de har ikke brukt den selv)

Er nå min mening.....

Skrevet

Det er da bra dere skal flytte snart. Man kan ikke spørre nøklene tilbake heller men, sv.foreldrene mine pleier ikke å komme inn sånn hver gang, de pleier å ringe først og besøkte oss uinvitert bare en gang så det tyder på at jeg kan glemme denne hendelsen og å gå videre:). Takk for svar.

Skrevet

Skulle tro det var meg selv det der!

Vet du, jeg har begynt å låse døra jeg! Så får de (inkludert svigerinna mi) ringe på som alle andre folk. Synes det er snikete å bare komme inn. Svigerinna mi banker en eller to ganger, og så braser hun inn. Flirer like godt hver gang hun går rett i døra nå når den er låst:-D

Skrevet

Selvfølgelig kan du be om å få nøkkelen tilbake!! Hvorfor skulle dere ikke det? Tror du ikke de hadde gjort det, hvis det var motsatt? At dere hadde passet huset til svigers i ferier og sånn?

Be mannen din gjøre det, hvis du er redd for at de blir fornærmet på deg.

Skrevet

Svigersvinet (les: svigermor) går alltid rett inn=( banker i dørkarmen når hun hun er kommet inn i stua=( Hun har flere ganger fersket meg lett påkledd, og en gang mens jeg kjeftet på ungene;-/ Hurra, da ønsker man virkelig at det plutselig står noen der, hehe. Hun har ikke tatt hintet om at hun må ringe på slik at "hun ikke skremmer livet av meg". Nei, det går ikke inn...

Pga av dette er jeg begynt å låse døren, og nå er hun nesten aldri innom lenger... dvs hun har vært på døra, men ser at det er låst.

Kan tenke meg at hun er småfornærma for det;-/

Er iallefall kjempeglad for at hun ikke har egen nøkkel !!!

Skrevet

uff liker ikke sånn jeg heller. svigermor hadda det med å plustelig bare stå i stua en periode. ikke ringe på eller noe. bedret seg litt etter at jeg begynte å låse døren. nå rnger hun i hvertfall kjapt på før hun durer inn, er litt bedre. men helst hadde jeg sett at hun ventet til jeg kom og åpnet opp. kanksje jeg må ha en ny runde med låst dør.

eg hadde nok bedt om nøkkelen tilbake ja. her skla i hevertfall ikke svigermor ha oen nøkkel. opplevde at hun kom inn her en kveld etter at jeg hadde lagt med sammen med tulla for å levere noe uten å ringe på eller nor. plustelig så bare hadde hun lagt igjen noe i stua. skikkelig ekkelt

Skrevet

No offence anonym, men å kun ha "kom og se hva vi har fått"-grunn for å invitere noen hjem til deg, synes jeg er snodig....

Hvorfor er det så vanskelig å be noen bare fordi du synes det er koselig å treffe dem? Skal vedde på at det finnes dem som tenker "å herregud, nå må vi komme på skryte-besøk til henne igjen...."

Sitter dere bare og snakker om det du vil vise fram? Jeg mener, siden det er eneste grunnen til at du kan invitere folk.

Nei, dette var weird! Forklarer på ingen måte at du har dårlig selvtillit, vitner heller om det motsatte! At du er en skrytepave og oppmerksomhetstrengende person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...