Blidmamma Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Til barn på 3,5 - 4 år? Og er dere fornøyd med det? Vi har et lite dilemma. Minstemann på ett år trenger et nytt sete, håper han vil grine mindre under lengre bilturer i sommer hvis han får sitte litt lenger opp enn i babysetet sitt. Storesøster på snart 3 1/2 har et bakovervendt sete med støtteben som vi er veldig fornøyd med. Men hun vokser jo ut av dette om et halvt år, så det er jo dumt å kjøpe et nytt til minstemann. Så vi tekte å kjøpe nytt sete til storesøster i stedet. Men må vi da kjøpe et forovervendt som ikke har intefrerte seler men bruker bilens eget belte? Hun er en helt gjennomsnitlig høy pike og jeg synes det ser så mye mindre sikkert ut å sitte sånn allerede. Men er det kanskje bare fordi jeg er vant til å se henne sitte i det bakovervendte setet?
ziba Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Hei. Vi kjøpte nytt sete til vår datter når hun ble 4. Har et forovervendt. pute m/rygg kan du si hvor du bruker bilens belte.Fra besafe. koster ca 1000 kr. Veldig fornøyd med det og hun har bedre plass til bena. Din datter er vel uansett for tung snart til det sete hun har. Er vel opp til 18 kg.
mammmamia ** Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Vi har også en gutt på 3,5 år som sitter bakovervendt, men hvorfor mener du at hun vokser ut av det om et halvt år? Jeg ville kjøpt nytt sete til minsten, og latt størstejenta sitte bakovervendt enda, så kan dere heller bruke det "gamle" setet hennes som ekstrasete hos besteforeldre eller noe sånn når hun en gang skal over på putestol..! :-)
Blidmamma Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2007 Ikke dumt forslag, men setet egner seg ikke så godt som ekstrasete, det er litt vanskelig å montere. Dessuten er det bare beregnet opp til ca 4 år/ 18 kg. Derfor vil jeg jo ikke være komfortabel med å bruke det mer om et halvt år. Vurderer å kjøpe et Britax Two-way elite, ettersom det kan brukes begge veier og til hun blir 6, men det har så lite støtte på sidene og virker eg ikke som noe bra sete når man sitter forovervent. Noen som har erfaring med det?
mammmamia ** Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Er akkurat det setet vi har :-) Britax Two Way altså..! Det ser lite og spinkelt ut, men gjør det kjempebra i kollisjonstester, har også solid sidebeskyttelse, selv om det ser lite ut... Vet om ei som har sønnen sin på 6 år bakovervendt i Two Way med helt grei plass og han stortrives :-) MEN - om barnet skal sitte fremover bør du velge en beltestol, ikke en stol med integrert fempunktssele, f.eks. Maxi Cosi Rodi XR, Concord Lift Evo PT eller Römer/Britax Kid Plus/Kidfix :-)
PrinsesseSjefen Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Har Besafe 123 og er veldig fornøyd med den. Brukt til alle tre barna. Minsten som nå er nesten 3 1/2 har brukt den siden hun var 3 ca år. Da veide hun 15,5 kg. Nå er hun vel ca 16,5 kg. Veldig grei å flytte fra bil til bil, til og besteforeldre klarer å feste den (hehehe). De få gangene hun sovner i bilen sitter hun fortsatt riktig, bare av og til må en av storesøstrene rette henne opp.
--Cecilie Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Vi bruker recaro til vår sønn på 3,5 år. Har nettopp kjøpt et til av samme sort for å ha i den andre bilen vi har. Jeg har den modellen som heter young style dette er det rimeligste til 2290,- og du bruker bilbelte. Men du får de også et kombi med innerseler i tillegg så du kan bruke det fra 9 kg og opp. Dette var noe dyrere 3490,- heter young sport tror jeg. Vi er kjempe fornøyde med disse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå