nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Skal reise til syden i uke 29 og lurer på åssen form dere er i akuratt nå? Hadde det vært helt greit å reist en uke til syden liksom? Vil legge til at jeg er i bra form nå, i uke 22
tjorven 1 Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 jeg dro til frankriket da jeg var 29 uker med en tre åring på slep det gikke egentlig veldig greit selv om jeg avnet mannen og den "hjelpen" man ofte får av en mann på tur. Reiste til filipinene sist da jeg var gravid i uke 34 og hjem da jeg var 36 og det også gikk kjempe fin, ville kanskje anbefalt støtte strømper på flyet.
Celene -2.09.07~*HØYGRAVID*~ Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Jeg er i uke 29 og hadde ikke hatt noen problemer med å reise på ferie.. men er litt begrenset hvor lenge jeg orker å gå.. har begynt med litt vondter i hofta/bekkenet... Men jeg anbefaller deg å dra om du har mulighet til å slappe av
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Var på svangerskaps kurs. De anbefalte at man ikke reiste til syden. Ikke fordi det er farlig MEN dersom det skulle skje noe og du havner på sykehus kan det være ubehagelig og så sa de at vi må huske at dersom vi har vært på sykehus i syden må vi i karantene på norske sykehus. Altså blir det en del krøll. Etter den pekepinnen tror jeg at jeg hadde tatt en snakk med legen min eller sykehuset jeg skal føde på. Jeg er overhode ikke hysterisk. Men tror jeg ville forsikret meg om hva jeg skulle gjøre
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Da bør du ihvertfall dra til et "sydenland" som ligger i europa eller vår kant av verden... Bakteriafloraen i land lengre unna er anderledes enn hva du er vant med og som gravid evt nyfødte også egentlig tåler ikke slike variasjoner så godt. Men hvis det ikke er noe helsemessig grunn til det så kan du nok reise. Men tror du må ha attest fra lege for å få reise utenlands så sent i svangerskapet.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2007 Ja det er spania, så det er ikke det verste landet å reise til. Legen sa jeg kunne reise dersom jeg var i fin form.. Skjønner at det tryggeste og beste er å holde seg hjemme, men sjansene for at noe skal skje er ganske små i uke 29 tror jeg da? Iså fall har de sykehus der og. Noe annet å reise til Egypt eller Afrika enn Spania da..
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Jeg er i uke 31 nå, og vi hadde egentlig planlagt en ferietur på denne tiden, men nå er jeg glad for at vi lot være. Varmen som har vært i Norge siste uka har virkelig vært slitsomt, spesielt fordi jeg har fått svangerskapskløe. Ikke noe dramatisk med det, men hadde nok ikke vært i stand til å nyte noen ferie nå. Dessuten er ikke det noe jeg kunne ane på forhånd at jeg fikk... Ikke meningen å være negativ og kjip, men vil bare gi et litt nyansert bilde her...
Mammapudding Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Jeg er 31 uker på vei og kunne godt ha reist på ferie:) Så om legen mener det er greit, å du har lyst så synes jeg du bør reise:)
Norwegian by injection Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 Hei! Jeg var i Bulgaria når jeg var 28/29 uker gikk kjempefint, nå skal jeg til USA når jeg er 33/35 uker. Ikke noe problem! Snakk med legen din men så lenge at du er frisk så hadde jeg absolutt reist :-) God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå