Gå til innhold

Her hadde pappaen mesteparten av forrige permisjon,

Anbefalte innlegg

Skrevet

og det er jeg virkelig glad for i ettertid. Ser at vi har unngått mange av de onde sirklene andre familier lett kommer inn i, ved at mor er den som tar på seg hovedansvaret og hovedjobben ved barneomsorgen. Her er mannen min akkurat like involvert som jeg, på de aller fleste områder i hjemmet.

Alle forteller meg at jeg har en sånn flink mann, selv om han ikke har gjort noen større innsats enn meg oppigjennom. Det er jo så fantastisk at en mann tar med ungene på tur en søndagsmorgen, så mor får sove frempå. Eller at han hopper opp å skifter bleie når vi er på besøk, eller har besøk. Og ikke minst at barnet like gjerne springer til far som til mor om det er noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innimellom gav vi (grøss og gru) morsmelkerstatning, men tror alle fordlene ved å ha en inkludert far oppveier et par morsmelkerstatningsmåltider.

Skrevet

Pass deg nå, ellers blir du beskyldt for å være en dårlig mor :-D

Seriøst: bra innlegg.

Skrevet

Var en som mente at jeg måtte være mindre glad i barnet mitt enn mødre flest, når jeg klarte å "gi far" størsteparten av permisjonen.

Skrevet

var det noen som sa det? sa at du måtte være mindre glad i barnet ditt?

det er jo helt sykt.

Skrevet

Selv om jeg gikk hjemme halvannet år med den første :-) Og sånne holdninger er mer utbredt enn du tror. Var en som mente at jeg utsatte meg for muligheten for at far kunne kreve hovedomsorg ved et brudd også, når jeg var så dum å la han ta permisjonen.

Jeg er veldig for at en større del av permisjonen skal bli forbeholdt far, pga at mange engasjerte fedre blir overkjørt av mor på dette området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...