Gå til innhold

"hallo tjukka!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

argh..

litt hormonell og sliten nå, kanskje, men jeg syns ikke alle og enhver skal kunne tillate seg å si sånt!

For det første er jeg ikke tjukk, jeg er gravid.

For det andre, hvorfor kan ikke folk si "hei" eller noe sånt, før de kommer med kommentarer?

feks; møter min søster, som ikke sier noe før hun kommenterer "du har så merkelig profil"

osv osv..

litt overfølsom nå, kanksje, men jeg har tross alt bare gått opp det jeg skal, og JA jeg har vann i bena og JA jeg har fødeansikt, og JA magen har blitt større,, men jeg er ikke tjukk, jeg er ikke svæær, og jeg føler meg ikke helt på topp, kan du si og de kommentarene gjør det ikke bedre! *grem*

sånn.. nå fikk jeg ut det.. merker jeg kan bli litt bitter når jeg svarer nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:-)

skal prøve å ha dette i mente ja, når jeg treffer andre gravide senere!!

Skrevet

signerer med store bokstaver!!!

:)

Skrevet

Jeg er så enig!!! Jeg er så dritlei lei av alle som kaller meg tjukka, bolla, flodhesten, lille hvalen, osv osv... Jeg er 33 uker på vei, og har fortsatt midje, for faen! Har 'bare' lagt på meg 10 kg også, så jeg får snart lyst til å binde fast alle som slenger sånne kommentarer til en stol og pirke på dem med knappenåler... Grrr!

Skrevet

Ufff-å jeg som kalte kusina mi for stormagapus idag ,-))) hehe,hu hadde termin for ei uke sia...

Får passe seg for å si slikt skjønner jeg...

Skrevet

Kjenner meg igjen her jeg også ja....:-( De mener ikke noe vondt med det, men de skjønner ikke at det faktisk blir tatt litt ille opp. Folk som jeg kanskje ikke har sett på en stund kan finne på å si: "Jeg kjente deg nesten ikke igjen. Du har blitt så rund i ansiktet." Ikke særlig gøy å høre. Ikke har jeg lagt på meg mye heller. Har gått opp 10 kg til nå. Hvorfor er det så vanskelig for folk å komme med noe så positivt som såå flott du er eller lignende. Nei det virker som folk kan hersje med deg som de vil i den perioden en går gravid, fordi de vet at dette "går over" etter 9 mnder.

Skrevet

Signerer denne ja.

Helt utrolig hva folk tillater seg å si til en stakkars hormonell gravid dame

Har mange ganger hatt lyst å be folk om å ryke og reise,...

*Er du sikker på det ikke er tvillinger?(personen som sa dette til meg er som ett vandrende røntgen bilde, og har sagt samme kommentaren minst 5 ganger,.. hvor lenge er det morsomt liksom)

*ÅÅÅ den magen din har virkelig eksplodert i det siste...

* kan ikke være lenge igjen , så stor som du er blitt...

* oi,... det må være en diger unge inni der

*Hei Tjukken,.. skjer det noe snart?

THANK YOU liksom...

Kunne ikke falle meg inn å si noe sånnt selv....

Kunne gjerne sagt noe sånt som:

Å så fin mage du har,... gravide mager er noe av det fineste jeg vet...

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg syntes det er litt herlig jeg...når noen sier "Hei Tjukka " til meg. Og jeg er tykk også til vanlig. Men for en gang skyld så vet jeg at når de sier det så er det bare fordi jeg har en stor, herlig mage, med verdens skjønneste baby inni. Så det plager meg ikke et sekund. Men til vanlig....nei da hadde jeg ikke blitt så blid

Skrevet

kan være litt enig med det. Jeg er heller ikke radmager til vanlig og har til nå ikke lagt på meg noe annet enn bare magen. Er kjempestolt av den og koser meg. Må jo ta disse kommentarene med litt ironi.

Skrevet

Jeg irriterer meg til og med over de som kommer med positive kommentarer. Til vanlig er jeg litt overvektig, og har irritert meg tidligere hvis folk (spesielt familien) har kommet med kommentarer om at jeg har slanket meg. Har sagt klart ifra at jeg helst ikke vil ha kommentarer ang. kroppen min uansett, og heller ikke når jeg er gravid. Likevel kommer alle med kommentarer om hvor "passelig" jeg er osv. Vet at de mener det godt, men irriterer meg likevel. Hvorfor skal man ha lov til å kommentere kroppen til en gravid kvinne? Hva om jeg i neste svangerskap legger på meg mye mer og ikke lenger er "passelig". Alle stirrer som besatte på magen min og tar på den i tide og utide, jeg er lei av å ikke ha øyekontakt med folk når jeg snakker med dem. Vet at jeg helt sikkert overreagerer. En gang sa jeg til moren min "ja, jeg vet jeg har en mage", det er virkelig eneste gangen jeg har sagt noe, da ble hun sur og sa at hun var jo livredd for å kommentere noe som helst.

Skrevet

Si som jeg sa til "vennina" mi når hu sa jeg var tjukk (hun sa det på en ganske ekkel måte, ikke noe koselig ment liksom); "Jeg er gravid, hva faen er din unnskyldning?"

Blir såret og irritert jeg også. Skjønner ikke hvorfor folk skal ha rett til å kommentere meg hele tiden.

Skrevet

Jeg har en stor forståelse til det du opplever, jeg opplever det samme selv ikke av søsken men i fra min svigerfar som jeg ser nesten daglig.

Han er ingen liten mann og når han påstår att vi to er like blir jeg forbannet og såret.

Men det viktigeste er og si i fra, ikke unnskyld deg med det hormonelle.

"Jeg har mareritt om deg om natten, fordi jeg føler du mobber meg. Kan du slutte med det? " sa jeg til min svigerfar.

Det har hjelpet, men det glepper litt innimellom.

Blir det ikke bedere anbefaler jeg deg og avvise din søster og be henne komme tilbake når du er bra nok i hennes øyne.

Skrevet

Jeg skal ikke klage da.

Jeg har gått ned 15 kilo og forsetter å gå ned...klarer ikke holde på noe, men jeg får slengt i trynet hele tiden ...ååååå du er jo bare skinn og bein jente du må spise noe...er ikke bra for barnet når du så tynn!

grrr er jo ikke akurat som jeg sulter meg selv da!

Begynner å bli lei av at mennesker ikke tenker over hva de sier...

Og hva er det egentlig med dette å ta på magen til folk???!!! det er en forbanna uting å bare grapse på magen til mennesker man egentlig ikke kjenner så godt!=)

nei jenter....flere som er begynt å bli lei?=)

gleder meg bare til baby kommer for da får han all oppmerksomheten=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...