Nina, 02.05.2010 Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Hva er egentlig "maserier", og kan noen beskrive hvordan de kjennes ut??
Februarnurk Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Maserier er visstnok det samme som kynnere. Kommer i forkant av fødsel for å gjøre Livmor klar. Det er visst ikke alle som kjenner kynnerne, men alle har det. Kan kjennes som sammentrekninger eller nedpress. Magen blir hard.
Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Jeg har begynt å tenke at det er kynnere som er litt vonde - og som derfor bare er litt masete å ha. Sikkert en helt vill tolkning, men syntes liksom det virket så passende til navnet :-) I dette svangerskapet har jeg nemlig hatt kynnere som ikke er vonde, men også noen som er vonde men som jo ikke er rier (i den forstand at de er starten på fødselen). Flere som tenker sånn?
futte (tm) Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Maserier er rier som er vonde, men ikke effektive. Men sist greide jeg nå å få 4 cm åpning bare på "maserier" som jordmor sa. Så noen effekt må de da ha. Ikke like vonde som ordentlige rier, men varer gjerne litt lengre. Vonde nok til at jeg måtte opp å gå i ring hvergang jeg fikk en maserie.Hadde ikke sjans til å sitte/ligge igjennom en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå