Gå til innhold

skumgummimadrass

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt noen si at en ikke bør bruke skumgummimadrass, nu ha eg netopp kjøpt en ny solid litt tykkere skumgummimadrass til kurven. hva ellers kan en bruke som madrass da? tror ikke e får tak i noe annet her eg bor i alle fall....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at skummgummi madrasser gir fra seg stoffer som kan forårsake krybbedød.. Men hvor ille det er å bruke det, det veit jeg ikke.. Man får kjøpt madrasser som er laget av andre ting også, du kan jo gå i en baby butikk, møbelbutikk, eller bestille fra IKEA.. Veit de har madrasser til de små som ikke er skumgummi.. De er ikke så dyre heller:)

Skrevet

skumgummi lufter dårlig, og baby kan bli overopphetet.

de aller fleste steder som selger babymadrasser selger ikke i skumgummi, men det finnes mange materialer som ligner på skumgummi, men som ikke er farlig.

Skrevet

Sikker på at det er skummgummi?

Min er babylatex, og det ligner noe veldig...

Har ikke sett en eneste skummgummimadrass i butikkene jeg...

Skrevet

Jeg har nettopp bestilt polyesterfibermadrasser, både til kurven og til sprinkelsenga, fra ullkorga.no. Så det kan jo være en idè kanskje. Litt dyrt, men ikke avskrekkende heller. Tror begge mine kom på ca 1200 kr. Og da er den til kurven skreddersydd (både madrass og trekk), i og med at kurven ikke har standardmål.

Hadde egentlig også tenkt å kjøpe skumgummimadrasser, men man blir jo litt engstelig av alt man hører... Du kan jo sjekke om du kan få bytte den madrassen du allerede har kjøpt - dersom du heller vil kjøpe en annen.

Ullkorga har leveringstid på ca en uke fikk jeg beskjed om.

Skrevet

Det lages ikke skumGUMMImadrasser lenger, men skumPLAST ;o)

Hør i forretninger hva de anbefaler, er mye å velge i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...