Gå til innhold

Tatovering av barnas navn


bambi på isen

Anbefalte innlegg

Har lurt på om jeg skal tatovere barnas navn og fødselsdato i kors ryggen, er dette "harry". Tenkte å finne en kul skrift og ikke alt for stort, lurte på å ta en faik tattoo, som går bort etter 5 år (har ei vennine som har tatt en sånn), er jo ikke sikkert jeg syns det er så tøft med tattoo når jeg er 50 liksom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er lite fint...............men hvis du liker det selv........go for it:)::):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo pratet om det faktisk denne uken etter å sett mange fotball spillere ha gjort dette. Men vi syns det er skikkelig råttent gjort mot barne vi da. Verken jeg eller sambo hadde likt at våre foreldre hadde gått rundt med navnene våre på kroppen til enhver tid. Særlig ikke i tenårene når foreldrene kun er teite. Syns det er både harry og utenksomt ovenfor barna. Sikkert mange barn som ikke syns noe særlig om det når de blir eldre. I tillegg er det blitt så "trend" blandt de kjente fotbakkspillerne at jeg syns det blir ekstra teit å gjøre det..

 

Men det er min og min sambo sin mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elsker tattooer, så synes det med en 5 års er harry.. synes man skal ta en man kan leve med resten av livet eller la være...men alle har forskjellig smak og synespunkter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt derfor jeg ikke har gjort noe enda, enten for alltid eller ikke i det hele tatt liksom. Men kjenner jeg meg selv rett blir det nok ikke noe av det, men jeg har jo noen mndr å tenke på det. Finnes ikke noen som tatoverer her hvor jeg bor nå!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Godt å høre reaksjonene. Jeg trodde "alle" her inne syntes det var så fint å tatovere barnas navn jeg. Jeg får helt grøssninger av det. Ser for meg mamma med mitt navn tatovert i nakken. Hun er 63 år. Skrekk og gru. Eller enda værre, farmor med navnet til pappa og tante på ankelen. Help me!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant?? Jeg hadde hatet det om mamma eller pappa hadde gått rundt med mitt navn på kroppen! Sånne ting er lite gjennomtenkt føler jeg. De tenker kun på sin egen kropp og om de ønsker tatovering, og ikke på det faktum at barna også må leve med det valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er fint jeg da...

 

Samboeren har en tatovering på skulderen av datteren vår, og jeg skulle ta d jeg også men feiga ut.. hehe...

 

Men jeg syns d er fint selv om mange syns d er teit ...

 

Men er jo opp til hver enkelt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo veldig forskjellig da...

 

Hadde ikke gjort meg noe om mamma eller pappa hadde gjort noe sånnt....

 

Så blir jo feil og si at d er lite gjennomtenkt og egoistisk og gjøre...

 

For d er jo faktisk forskjellig fra person til person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en tattoo med navnet på gutten min i forgårs er SUUUPERFORNØYD,har den nederst på leggen ved ankelen,ikke stort 5-6 cm langt,skrevet i løkkeskrift calligrafi...der kan jeg skjule det om jeg vil,er jo helst om sommeren man ser den når man går uten sokker...

 

de fake tattooene blir ofte falmet og stygge etterhvert og ikke alltid de går helt bort heller.

 

Og dere som ikke liker tattoo engang,sjønner ikke hvorfo dere svarer,regner jo med at de som skriver innlegget liker det siden de har lyst på,og man trenger jo ikke ta det stort på armen slik som fotballspillerne her.

 

Korsryggen er jo ikke noe du viser annet enn om sommeren,så om du har skikkelig lyst...GJØR DET,de vilalltid være barna dine,så syntes det er en fin ting og tatovere om man først skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt det selv, men sambo har tatovert navnet på dattern vår på armen sin .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du,den tiden var det da ikke så vanlig med tattoo,og nå vil jeg si "de fleste" har det,like naturlig som og ikke ha det,så når vi blir gammle så er det helt vanlig og ha tattoo...uansett vill han alltid være min sønn for alltid! og jeg elsker min tatovering...men det er smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler av våken om natta*

 

Gurimalla..så blodharry det hadde vært om mamma hadde hatt navnet mitt i nakken? UGGG!

 

Jeg har 2 tattoveringer, og en av de skulle jeg så gjerne ha tatt bort. Den andre er ikke så farlig da jeg synes den er ok. :( Jaja, en dag kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint jeg.

 

Å sette barn til verden i seg selv er så egoistisk at en tatovering fra eller til ikke spiller så stor rolle, spør du meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ta på ankelen en gang=) men tror jeg venter til sommerstiden er over;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe d har du grådig rett i...

 

Ingenting er jo mer egoistisk enn og sette barn til verden... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei tattovering på skuldra, men det er ikke navnet til gutten vår... Det er et kinategn, og jeg liker den veldig godt :o) Har også hatt i bakhodet å tattovere navnet eller initialen til sønnen min en gang, men vi får se.. Jeg synes det er fint, og jeg hadde ikke syntes det var fælt om mor eller far hadde hatt navnene eller initialene til broren min og meg tattovert et eller annet sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatovert navnet til jente nr1 på leggen, i liten løkkeskrift. JEG syns det er kjempefint, så får de som syns det er harry ha lov til det..

 

Jeg kan skjule den om jeg vil, men hvorfor skal jeg det?

 

Når du er 50 år så har veldig mange tatoveringer, på din alder.. Så ser ikke helt problemet=)

 

Hvis du har lyst så gå for det, det er min mening=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vurderer å tattovere navnet i nakken jeg...men tviler på at jeg gjør det...jeg er så treg med alt det der hehehe...

syntes det er fint jeg...hadde ikke gjort meg noe om mamma hadde navntet mitt tattovert eller at andre så det...da kan de ihvertfall se at mammaen min hadde brydd seg =)

syntes det er koselig jeg da hehe...blir nok til at jeg gjør det en eller annen gang..men usikker på hvor...er jo ikke i alle jobb sammenhenger man kan ha en synlig tattovering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk en tatovering selv også, men det er noe helt annet da.

Til deg som ikke syns de som er i mot tatoveringer bør svare på dette innlegget:

HI er faktisk i tvil da. Da er det kanskje også greit å få oppriktige meninger om hvorfor hun ikke bør gjøre det, i stedet for at alle bare skal si "gjør det, gjør det..." så får det bli opp til henne selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn OG fødselsdato blir litt i overkant syns jeg... mer som en huskelapp hvis en ofte glemmer bursdager :/ men å få tatovert på seg navnet på barna er begynt å bli såpass vanlig nå at jeg ikke syns det er særlig harry. Da er det verre med alle som har tatovert på seg kinategn de egentlig ikke vet hva betyr, eller delfinen rundt navlen som ble hvalross etter to unger :D hehe...

 

Jeg syns at når en velger å anskaffe et kroppssmykke som en tatovering tross alt er, så bør det være av betydning for en selv, og ikke et motepåfunn. Sånn sett er jo barnets navn veldig treffende - selv om jeg aldri ville gjørt det selv :)

 

Selv har jeg en tatovering midt bak på leggen som jeg tok før jeg fikk barn. Jeg elsker tatoveringen min, har ikke angret et sekund på de 6 årene jeg har hatt den. Den har for meg sterk symbolikk, siden tegnet knytter meg og min mann sammen, og navnet til vår eldste datter betyr det samme. Jeg driver og tegner en utbygging av tatoveringen for å innlemme et tegn som symboliserer vår yngste datter, og la tatoveringen gå hele veien rundt ankelen. Slik kommer jeg til å ha både min mann og begge barna mine rundt ankelen for alltid, siden ringen symboliserer evighet. DET kommer jeg nok verken til å angre på eller skjemmes over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...