Gå til innhold

Symptomer på svangerskaps forgiftning?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det går an å ha SF selvom om urinen er bra?? Jeg klør på kroppen, er begynt å bli mye kvalm og sliter med enorm hjerteklapp/flimmer. Er dette symptomer på dette eller er dette bare generelt for svanegrskap?? Jeg er 32+6..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Lurer litt på det samme igrunnen..

Jeg har i flere år hatt høyt blodtrykk. Går på medisiner for det. Nå i de siste ukene har BT steget litt, men jeg har ikke blitt satt på noe mere medisiner av den grunn... ennå...

Urinen min er fin. Jeg har litt hevelse i ankler/legger, men etter en god natts søvn er de som "normale" igjen når jeg står opp om mårran..

Legen min sa at dersom jeg får vondt i hodet, må jeg kontakte henne med en gang. Så jeg tror nok at det er flere ting som spiller inn. Men det har da kanskje med at urinen er fin.

Må kanskje være flere faktorer som slår til på en gang for at man skal få diagnose svangerskapsforgiftning.

Skrevet

jeg har fått beskjed om at disse tre er tilstede ved SF;

-høyt blodtrykk

-ødem

-protein i urinen

hver for seg trenger de ikke bety noe, sa min jordmor.

Skrevet

Jeg har nå født og hadde symptomer på SF, men hadde det ikke. Legen min har hatt en veldig tett og fin oppfølging på meg siden BT mitt begynte å stige 10.mai. 2 ganger i uken har jeg vært til lege eller til jormor for sjekk av BT og urin. I denne perioden hadde jeg helt fin uring og jeg hadde proteiner i uringen noen ganger. BT forandret seg hele tiden, men så lenge jeg ikke hadde andre symtomer og jeg følte meg bra, ventet de til neste sjekk. Da jeg fikk plutselig hevelse i beina, kontaktet jeg fødeavdelingen som igjen sa at jeg måtte oppsøke legen morgenen etter eller at jeg måtte ta kontakt med fødeavdelingen dersom jeg skulle bli dårlige med hodepine eller vondt ved leveren i løpet av natten. Dagen etter var jeg til legen med en gang de åpnet og legen igjen kontaktet fødeavdelingen. Sykehuset ville gjerne ha meg inn for å vurdere situasjonen selv. På sykehuset vart det nye BT målinger, måling av hjerte og spark av babyen, måling av blodet og ultralyd. Etter alle kontrollene ville de sette igang fødselen. Etter fødselen viste morkaken og navlestrengen ingen symptomer på SF, men de tok ingen sjanser på at det skulle gå ut over hverken baby eller mor. Fødselhistorien kommer for seg selv.

Skrevet

Da jeg gikk på sykepleien, lærte vi at 2 av 3 av de overnevnte faktorene "kvalifiserte" til svangeskapsforgiftning.

Uregelmessighetene i hjertet synes jeg du bør gå til lege med.

Lykke til!!

(eh...tillot meg å stikke innom fra 2.trimester...) :o)

Skrevet

Forrige uke fant de protein i urinen min. For å mistenke svangerskapsforgiftning burde man i tillegg ha høyt blodtrykk. Jeg fikk beskjed om å legge merke til hodepine framme i pannen samt synsforsturrelser. Dette vartypiske tegn på svangerskapsforgiftning. Heldigvis viste det seg å være falsk alarm for min del.

Skrevet

Da jeg var hos legen sist hadde jeg litt høyt blodtrykk, protein i urinen, mye ( ofte og kortvarig ) hodepine i pannen og opplevd å se "stjerner" ved to tilfeller.. 4 symptoner ifølge dere her, men jeg ble nå bare sendt hjem uten ny legetime faktisk.. dårlig lege? Har lenge vurdert og bytte da jeg føler legen min er litt slapp..

Skrevet

-protein i urien

-høytblodtrykk

-svimmel

-flimmring forand øyne/ser dårlig

-vondt i hodet

-vondt og øm i overkanten av liv moren/ akkurat under ribbeina

- vann oppsamling i kroppen/hoven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...