Gå til innhold

Mikitussa om Thailand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ser du har svart på ett innlegg om Thailand :)

Tenkte bare jeg ville høre litt om da dere var på Railey og Phi Phi. Mannen min og jeg har reist relativt mye i Thailand, men bare uten barn. Nå har vi bestilt billetter t/r Bangkok i oktober/november, skal være borte nesten 5 uker, og vi skal ha med guttene våre som da er 3 og 8 mnd. Har ikke helt bestemt oss for hvor vi skal dra, enten Hua Hin og Koh Samui eller til Krabi m øyhopping i Andaman-havet. Jeg elsker Railey, kunne godt tenkt meg en ny tur dit. Husker du hva hotellet dere bodde på heter? Hadde dere med småbarn? Hvordan gikk det evt?

Noen innspill? Åpen for forslag :) Vet at vi kun har ett luksusproblem når vi skal velge, men føler jeg vil sjekke litt mer nå når vi skal ha med to små i forhold til når vi har reist på egen hånd. Da har vi bare tatt ting på sparket..

Takk skal du ha!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååå... 5 uker i Thailand hørtes helt fantastisk ut :-) Litt misunnelig nå....

Til poenget: Jeg vil absolutt anbefale Krabi-området. Det er ikke fullt så "infisert" av turister som feks Hua Hin og Koh Samui (mange fine steder der også altså, men jeg foretrekker Krabi). Hvis dere skal til Railay, så vil jeg jo absolutt anbefale Railay Bay Resort & Spa. Vi hadde superior garden Cottage der (de billigste til ca 2700 baht i oktober/november), men hotellrommene ser også veldig fine ut.. Det er på vestsiden av øya (den fine stranda). Bittelitt slitt, men helt greie. Vi hadde med dattera vår på 16 måneder og det var kjempegreit. God aircondition (i forhold til det vi fikk på PhiPhi hotel), og rent og pent. Det var store bungalower med god plass til 2 ekstrasenger (søstera mi med mann og 2 barn på 7 og 10 hadde samme bungalow), og til minstejenta vår fikk vi låne babyseng gratis. Restauranten som hører til Bay resort er også helt grei, og de som jobber der er helt fantastiske :-) Det hører med to basseng til området, og begge to var veldig OK. Stranda er jo helt fantastisk, og så er det jo veldig kort tur med longtail båt ut til mange helt fantastiske øyer. Bare ikke reis til Monkey Beach. De apekattene var sinnsykt innpåslitne og jeg stolte ikke på dem i forhold til lillejenta som krøp rundt på sanden. Veldig fin strand og fint dykkeområde, men alt for mange apekatter :-) Vi reiste mye med longtail båt og det var ingen problemer med lillejenta. Sikkert litt mer styr med to barn, men det går nok helt fint.

Ellers så har vi allerede begynt å planlegge neste tur, og da har vi lyst til å ta turen innom Koh Lanta. Der ser det også helt fantastisk ut, så jeg tror det kan være verdt et besøk. Det skal være veldig barnevennlig der også... Men vi må innom Railay også for der har vi helt forelsket oss :-) Mannen min nekter å være med til Thailand hvis ikke vi kan innom Railay :-)

Håper dere får en fin tur!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...