Mammas 2 sjarmtroll<3<3<3 Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Jeg bare lurer på om jeg må søke på nytt for alt av trygder og sånn fra nav når barn nr 2 kommer. Har termin i slutten av juni. Men har ikke rukket og fått noenting enda for jeg dro fra han i mai. Er jo så forbaska lang behandlingstid:p og en annen ting.. jeg jobber ikke..jeg er bare hjemme med datteren min. Men hvis samværet blir 50/50 hva har jeg krav på da? Eller har jeg ikke krav på noe som helst da. Jeg har ingen inntekt bortsett fra bostøtte og barnetrygd. For øyeblikket skal ikke far ha samvær med barna i det hele tatt. Og kanskje fra september kan han ha eldstejenta 1 helg i mnd med tilsyn. Men bare lurer liksom. I tilfelle det blir 50/50 engang.
Tråle i Trøbbel Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Først...dette klarer du:-) Det blir ikke 50/50 med mindre dere blir enige dere imellom...ingen dømmer 50/50...Det forutsetterogså meget godt samarbeid mellom foreldre for at det skal fungere bra. Hvorfor skal ikke far ha samvær før september, da med tilsyn? Du får vel engangsstønaden ved fødsel...den kan du søke om fra uke 26(tror jeg)..hiv deg rundt og send inn bekreftelse på svangerskap/termin. Da jeg fikk sistemann var denne stønaden på i overkant av 32 000. Når du er hjemme med barn under 3 kan du ha krav på overgagsstønad..denne er vel nå på i overkant av 10000 per mnd. Du vil også få en ekstra barnetrygd. Dersom du får full os får du også et ekstra småbarnstillegg på 660 ca (jeg er alene med to barn på 2 og 4,5 og får 3500 i barnetrygd+småbarnstillegg). Bostøtten blir nok også endret. Siden du nå blir alene om boutgiftene vil den antagelig økes:-) barnefar skal også betale barnebidrag, eller du vil få forskuddsbidrag fra staten dersom han er betalingsudyktig. Dersom dere etterhvert blir enige om 50/50 mister du mye støtte...en ide kan da kanskje være 40/60 i stedetfor, da får du beholde os:-) Dere må vel ha en meglingsattest før du får søke om noe, men mindre det foreligger helt spesielle omstendigheter. Ta kontakt med nav og be om et møte:-)
Mammas 2 sjarmtroll<3<3<3 Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2007 Hei. Takk for svar. Ja det går vel sikkert bedre etterhvert får jeg håpe... Jeg kommer aldri til å gå med på 50/50 for å si det sånn. Og det har sine grunner, Ikke bare det at det ikke er bra for ungene. Men også mye annet. Han skal ikke det fordi han er veldig syk i hodet for å si det sånn. Vil egentlig ikke snakke så mye om det. Engangsstønaden har jeg allerede fått. Så ikke noe problem. De andre tingene har jeg også søkt om. Jeg har også levert meglingsattest. Men hvor lang tid det tar før jeg får noen av disse trygdene er jo et annet spørsmål. Håper ikke dem er så treige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå