SOMMER :) Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Jaja det er ikke bare gleder med å skulle føde i ferietida. På mandag skal jeg til min siste skjekk hos jordmor, så tar hun ferie til etter min termin. Jeg har vært til kontroll hos henne nesten hver uke. Fastlegen min har også ferie framover nå. Hva gjør jeg? Sist gang hadde jeg også termin i ferietida og kom da til en vikarlege som ikke visste helt hva han skulle gjøre med en gravid som var på overtid. Har i ettertid fått beskjed om at jeg ikke burde gått over tida... :-( Jeg har vært på kontroll på sykehuset hver fjerde uke pga høyrisikosvangerskap. Kan jeg be om å få alle kontroller der de siste 5-6 ukene? Jeg ønsker absolutt ikke å komme til en uerfaren vikarlege denne gangen også...
Gjest Ut på tur Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Jeg hadde i går en ringerunde med Lege og JM for å få "kabalen" til å gå opp. Jeg får litt lenge mellom kontrollene på slutten Men neste gang jeg skal til JM så tar jeg det opp med henne og hører om det er greit eller hva hun sier. Dersom du har høyrisikosvangerskap skal du jo ikke til kontroll hos en uerfaren vikarlege. Ta en telefon til enten Lege eller JM og be dem fortelle deg hvordan det skal gjøres og gi tydelig beskjed om at en dårlig vikarlege ikke er aktuelt spesielt siden du er i et høyrisikosvangerskap. Be eventuelt om å få de siste kontrollene på sykehuset. Får du ikke det får du ringe til sykehuset hver uke og være så bekymret at de bare må ta deg inn til sjekk
VinterSol+2 Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 jeg tror du kan be om å få oppfølgingen på sykehuset:) evnt en annen jordmor?
SOMMER :) Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2007 Takk! Da skal jeg prate med jordmor og sykehuset. Blir nok mer beroliget hvis jeg kan få oppfølging fra sykehuset enn fra en vikarlege... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå