Gå til innhold

hvem velger dere som faddere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis valget står mellom familie man ser sjeldent,og som egentli ikkehar så mye med barnet å gjøre,kontra venner som man ser oftere..da velger dere venner eller?

og tar dere en onkel på den ene siden,er det da for gitt at dere på plukke likt fra den andre siden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi velger nok begge deler. Skal ha navnefest så det blir vitner, men man kan jo ha 6 faddere i kirken kan man ikke?

Skrevet

jo;o)

men vil at de vi velger skal ha betydning for barnet da,og ikke bare være der fordi vi MÅ gjøre likt på begge sider liksom..vil ha en fadder som jeg vet blir å bry seg om ungen,og som ikke bare er fadder,for så å troppe opp neste gang til konfirmasjonen..

Skrevet

til våre barn ble vi enige om å velge 2 hver, altså 4 tilsammen. vi valgte begge ett familiemedlem og en venn. og vi brydde oss ikke om å velge par.

Skrevet

Vi har valgt en blanding av familie og venner. Kusina mi og mannen hennes og to venninner av meg. Svigerfamilien forventa å bli spurt, men vi ville ikke ha tanter og onkler. Så her er det ikke gitt at fordi vi tar noen fra ene siden må vi ha fra andre siden. Vår unge, så vi gjør det på vår måte, og ikke etter hva andre forventer og håper. Selv om svigersøster nok er skuffa... :)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Her er det jo viktig å velge faddere ut fra hva slags oppgaver fadderne skal ha.

Vil dere at de skal følge opp den "jobben " de faktisk forplikter seg til må det jo være noen som barnet treffer ;)

Vi velger en blanding men det er fordi vi har tett kontakt med de vi velger. Vi kommer til å ha tre og det er fordi det er de tre som har noen verdier vi ønsker de skal gi vårt barn. (vi skal ha Vitner til humanetisk navnefest, de har ingen egentlige oppgaver)

Skrevet

Vi har valgt bare venner vi. 2 av mine venner og 2 av hans venner. Vi fant ut at familie er inkludert uansett. Og vennene vi har valgt kommer til å være ganske involvert og kommer til å bry seg masse :)

Skrevet

Det som er viktigst er at det er noen som barnet kommer til å ha mye kontakt med i oppveksten, synes jeg i allfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...