Gå til innhold

Og her kommer dagens syteinnlegg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så frustrert så nå må jeg bare få det ut også håper jeg noen har noen trøstens ord til meg eller gode råd.

Snuppa er nå 5 mnd og når jeg gikk med henne la jeg på meg 26 kg, jeg raste ned 16 kg de første 2 ukene men etter det har det stått bomm fast. De første mnd så spiste jeg veldig usunt og drakk brus og spiste sjokolade og chips nesten hver dag men så noen uker før påske så tenkt jeg at her måtte noe gjøres så jeg la om kostholdet mitt og begynte å gå masse turer noen på bare en time men stort sett går jeg i to timer hver dag og da prøver jeg å legg inn noen lange og tunge oppoverbakker (er ganske pest når jeg traver opp der med søskenvogn)

Jeg hadde en liten sprekk på rett etter påske som varte i ca 2 uker men så klarte jeg å ta meg inn igjen og tenkte at no skulle jeg virkelig se resultater men nope. Den forbaskade nålen på vekten viser det samme uansett hva jeg gjør så rikker den seg ikke :( like før jeg gir opp altså, jeg regnet med at jeg skulle se resultater når jeg kuttet ut alt snop og brus jeg men ikke et gram er gått vekk, skjønner ikke det jeg, har jo slanket meg før og da har jeg rast ned når jeg har sluttet å spise snop, hvorfor gjør jeg ikke det no og da?

Tror jeg bare kan begynne å kose meg med snop og brus igjen jeg for jeg legger jo ikke på meg heller.

Jeg var overvektig når jeg ble gravid og så jeg skal ta av ca 25 kg så det er mer enn nok å ta av, iallefall 1 kg på de mnd burde jeg vel klare??

Argh...gir opp snart jeg :(:(:(:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn hadde jeg det også....

nå kar jeg kuttet ut karbohydrater, og har rast ned :o)

i dag var jeg på det samme som før jeg ble gravid *stolt*

bare 5 kg til jeg er fornøyd, nå...

men ta deg en joggetur, og ta situps. det funker!!!

Skrevet

Drikker du nok vann vennen...?

Jeg stagnerte også etter 10 kg...

Skrevet

Huff ja, kjenner meg igjen. Kiloene sitter klistret til kroppen:-( La på meg mellom 25 og 30 med første mann, og de sitter enda. Er like tung nå som når jeg var høygravid.

Løvejenta: er det veldig mye styr å kutte ut karbohyderater??

Skrevet

Hva kan jeg spise da hvis jeg ikke skal spise karbohydrater?

Joggetur kan jeg ikke ta pga. dårlige knær og rygg, situps tar jeg innimellom kunne sikkert tatt mer da *skjerpe meg*

Skrevet

Jeg har kjøpt meg "pilates" ball, det er mye kjekkere å trene magen på den en vanlig situps

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å prøve fedon "kuren" av legen siden jeg har pcos, skal på kurs med ham i september=)

Men nå trener jeg pilates og det funker skikkelig godt på meg hvertfall:D

Har ikke sett det sååå godt på vekten, men ser det skikkelig godt på kroppen=)

Skrevet

Prøver å drikke masse vann men kunne vært flinkere noen dager ja :)

Skrevet

nei, ikke mye styr :o)

jeg har noen som jeg kan spørre, og det gjør ting enda enklere.

dette er det viktigste

*bytt ut brød med wasa fiber pluss knekkebrød

*bytt ut pasta/ris/potet med brokkoli, blomkål, aspargis og andre gode grønnsaker

*prøv å unngå lettprodukter (vet at det høres veeeeldig merkelig ut)

*spis egg og bacon

*egg er bra. stekt, kokt, omelett osv

*må du ha sjokolade, spis de fra atkins/nutrilett

*du kan spise så mye baconkrisp (svart pose, maarud) du vil, men kun den

*ikke frukt

*kan spise bær og melon

*drikk vann før frokost, da sveller knekkebrødet og du blir fortere mett

*drikk 2-3 liter vann om dagen

det viktigste er å kutte ut brød, pasta, ris, potet og snop :o)

bare send pm hvis du lurer på noe :o)

Skrevet

En ting er å legge om kostholdet. En annen ting er hvordan du spiser. Hvis du spiser mange små måltider hver dag (5-6), gir du kroppen signal om at tilgangen på mat er god, og den vil automatisk forbrenne det du spiser. Men hvis du spiser noen få måltider (2-3) hver dag (det trenger faktisk ikke være store måltider heller), gir du kroppen signaler om at tilgangen på mat er dårlig, og den vil automatisk lagre det du spiser istedet for å forbrenne det. Det er også viktig, som det blir nevnt over her, at du drikker rikelig. Vann er det beste.

Ikke gi opp! Alle som slanker seg opplever at vekten stagnerer en stund. Vet det er vanskelig å fokusere på slankingen da, men vekten vil begynne å gå nedover igjen etter hvert.

Stå på! Vi heier på deg ;o)

Skrevet

Jeg spiser lite og ofte, gjorde ikke det før da men når jeg la om så begynte jeg med det.

Vet at vekten kan stagnere etter en stund men det begynte jo med det og har siden stagnert, har jo jobbet med dette i noen mnd no og ingen resultater enda....hmfr....:(

Håper det snur seg når jeg slutter å amme men trodde jeg skulle miste noen kg når jeg ammet jeg da...sånn feil kan man ta gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...